پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

نمی‌دانم چرا این روزها یاد تیستو سبز انگشتی می‌افتم. کاش ما هم هرکدام یک تیستو بودیم و دستمان را به هرکجا می‌کشیدیم، سبز می‌شد و پر از گل و ریحان. هر چند هر انسانی با کاشت و نگهداری گل و درخت می‌تواند تیستو سبز انگشتی باشد.

 در آستانه‌ی هفته‌ی هوای پاک هستیم. قرار است در این هفته یک مدرسه‌ی سبز افتتاح شود.

مدرسه‌ی کار و اندیشه واقع در شهرک نفت، در روز 29دی، روز هوای پاک در ناحیه‌ی6 منطقه‌ی1 شهرداری تهران افتتاح می‌شود.

مهندس محسن گلی، مدیر پروژه‌ی ناحیه‌ی سبز شهرداری تهران و دبیر کارگروه سازمان‌های مردم‌نهاد می‌گوید:« این اولین مدرسه‌ی سبز تهران خواهد بود و از بین شش مدرسه که نامزد بودند، انتخاب شد. این مدرسه ازنظر زیست‌محیطی در شرایط خوبی قرار دارد و تمام شاخص‌های زیست‌محیطی در آن رعایت شده است.»

او می‌گوید:« در بین منطقه‌های تهران منطقه‌ی 1 ناحیه‌ی 6 ناحیه‌ی سبز نام گرفته است. منطقه‌ی یک از نظر تفکیک زباله و کانکس‌هایی که برای این کار تعبیه شده در شرایط خوبی قرار دارد.»

مهندس گلی می‌گوید: « روز 29 دی، مسئولان شهرداری تهران و ستاد هوای پاک و مسئولان آموزش و پرورش منطقه در مدرسه‌ی مورد نظر حضور پیدا کرده و مراسمی اجرا می‌شود.»

به گفته‌ی مدیر پروژه‌ی ناحیه سبز:«در هفته‌ی هوای پاک، شهرداری تهران یک نمایشگاه زیست محیطی، با حضور انجمن‌های مردم نهاد در شهرک نفت برگزار کرده است. همچنین در اتوبان ارتش، مرکزی را در نظر گرفته که خودروها می‌توانند با مراجعه به آن به‌شکل رایگان از معایب خودرو خود آگاه شوند. این کار برای بهبود هوای شهر تهران لازم است چون خودروها سهم مهمی در آلودگی هوای شهر تهران دارند.»

کد خبر 156978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز