همشهری آنلاین: جهاد دانشگاهی به مناسبت سالروز حماسه 9 دی بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده است: انقلاب اسلامی ایران همواره بر دو رکن اساسی یعنی رهبری دینی و الهی و وحدت کلمه آحاد مردم استوار بوده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، در بیانیه جهاد دانشگاهی به‌مناسبت سالروز حماسه 9 دی تصریح شده است: انقلاب اسلامی ایران در سه مرحله شکل‌گیری، پیروزی و تثبیت همواره بر دو رکن اساسی یعنی رهبری دینی و الهی و وحدت کلمه آحاد مردم استوار بوده و این دو در کنار یکدیگر توانسته‌اند این حرکت عظیم الهی را تاکنون به پیش برند.

از آغاز قیام امام خمینی (ره) در سال 1342 این مردم مسلمان ایران بودند که با تبعیت از آن امام عزیز، مبارزات خویش را علیه طاغوت و رژیم منحوس و دست‌نشانده شاهنشاهی تا به آخر دنبال کردند و به پیروزی دست یافتند، که در تاریخ اسلام کم‌نظیر و بلکه از جهاتی بی‌مانند به نظر می‌رسد. همراهی و همگامی مردم و رهبری در طول این‌ سال‌ها به وضوح قابل مشاهده است.

در ادامه این بیانیه آمده است؛ این دو رکن پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در دوران دفاع مقدس نیز در کنار یکدیگر و همچون دو ستون محکم از جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی آن دفاع کردند. امام راحل و پیر و مرشد ملت مسلمان ایران با بصیرت، علم و آگاهی بی‌نظیر در این دوران خطرها، آفات و چالش‌های پیش رو را به خوبی تشخیص می‌داد و مردم را نسبت به آن‌ها آگاه می‌کرد و آحاد مردم نیز با هوشیاری و احساس مسئولیت نسبت به دین و میهن و انقلاب اسلامی برای تحقق خواسته‌های رهبر الهی خویش از جان و مال خویش می‌گذشتند و هرگونه فداکاری در این مسیر را نه تنها جایز بلکه واجب می‌دانستند که مهمترین آن، تقدیم صدها هزار شهید از میان بهترین فرزندان این مرز و بوم در راه اسلام و انقلاب اسلامی است.

این بیانیه حاکی است؛ پس از پایان جنگ و رحلت امام و مقتدای امت و مستضعفان جهان باز این دو رکن در کنار یکدیگر حرکت انقلاب را به پیش بردند و مردم همان عهدی را که با امام‌(ره) بسته بودند با رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای تجدید کرده و در برهه‌های زمانی مختلف در کنار رهبری، وظایف خود را به خوبی شناخته و به آن عمل کردند.

در این بین و در برخی حوادث همچون فتنه 1378 و به ویژه فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری 1388 این همراهی و تبعیت مردم از رهبری، جلوه‌ای دیگر داشت و مردم مسلمان ایران با حضور در تمامی صحنه‌های خطر با توطئه‌ای مقابله کردند که بسیاری از قدرت‌های دنیا در پنهان و آشکار آن نقش‌آفرینی می‌کردند. اقدامات کینه‌توزانه و غیرقانونی و ضددینی فتنه‌گران پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در طول چندین ماه با واکنش‌های هوشیارانه مردم روبرو شد، اما نقطه اوج این حرکت‌های مردمی در روز نهم دی‌ماه و در پی حرمت‌شکنی روز عاشورا توسط فتنه‌گران خائن به اسلام و ایران و خادم به دشمنان شکل گرفت و ملت مسلمان ایران در راهپیمایی میلیونی در تهران و اقصی نقاط کشور خشم و نفرت خویش را نسبت به اصحاب فتنه و همه بدخواهان ایران اسلامی فریاد زدند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است؛ این حماسه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی قوی‌ترین و آخرین ضربه ملت به فتنه بود و در تاریخ ماندگار شد و تجلیل و بزرگداشت آن بر همه کسانی که علاقه‌مند به اسلام و انقلاب اسلامی ایران هستند واجب است. نباید فراموش کرد که این حماسه به یادماندنی نیز محصول همراهی امت با رهبری بود، چرا که در ایام فتنه رهبر فرزانه انقلاب با روشنگری‌ها و هدایت‌های عالمانه و دشمن‌شکنانه خویش، صراط مستقیم را به ملت نشان دادند و ملت نیز بر حرکت در این صراط الهی پافشاری کردند که نتیجه آن نصرت الهی و سربلندی در یک آزمون بزرگ بود.

در آستانه سالروز این حماسه عظیم، جهادگران جهاد دانشگاهی در راستای عهدی که با امام راحل‌، انقلاب اسلامی، شهیدان و رهبر معظم انقلاب اسلامی بسته‌اند، بار دیگر اعلام می‌دارند با تمام توان در عرصه‌های علمی و فرهنگی برای رشد و اعتلای کشور تلاش خواهند کرد و هرگاه احساس کنند که دشمن نظر سوء به انقلاب اسلامی دارد، با نثار خون خویش در مقابل هرگونه دست‌اندازی، تجاوز و توطئه گری خواهند ایستاد. 

کد خبر 155363
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز