یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

مخبر کمیسیون فنی، ‌عمرانی و شهرسازی شورای شهر تهران حداکثر تراکم و ارتفاع ساختمانهای پایتخت در طرح جامع شهر تهران را به ترتیب 4 و 5 طبقه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، خسرو دانشجو با اشاره به تصویب طرح جامع طی هفته‌های گذشته در شورای شهر تهران افزود: طرح جامع پس از رفت و برگشتها و بررسی‌های متعدد کارشناسی در جلسات شورای شهر طی هفته‌های گذشته با تغییراتی تصویب و به شورای عالی شهرسازی ارائه شد.

 وی میزان تراکم و ارتفاع ساختمانی را از جمله تغییرات در طرح جامع عنوان و اظهار کرد: مشاور طرح جامع بر خلاف نظر شورای شهر تهران، میزان تراکم ساختمانی را 2، 3 و 4 طبقه پیش‌بینی کرده بود که شورای شهر پس از بررسی و مباحث کارشناسی این میزان را با تغییر به 4 و 5 طبقه، تصویب کرد.

مخبر کمیسیون فنی،‌ عمرانی و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: هم اکنون میزان تراکم ساختمانی در تهران 4 و 5 طبقه است و شورای شهر نیز رقم فعلی را در طرح جامع حفظ کرده است.

وی علت این تصمیم اعضای شورای شهر تهران را توسعه مراکز خدماتی، فرهنگی و فضای سبز بیان کرد و گفت: در تهران با مشکل کمبود زمین جهت احداث مراکز فرهنگی، خدماتی و فضای سبز مواجهیم و اگر میزان تراکم در ارتفاع ساختمانها طبق پیشنهاد مشاور 2، 3 و 4 طبقه می‌شد، بخش عمده‌ای از زمینها اشغال و میزان فضای باز جهت احداث مراکز یاد شده کاهش می‌یافت؛ در این صورت با مشکل تراکم ساختمانی و کمبود فضاهای فرهنگی، خدماتی و فضای سبز مواجه می‌شدیم.

دانشجو افزود: به همین دلیل شورای شهر تهران تصمیم گرفت تا میزان تراکم و ارتفاع فعلی یعنی 4 و 5 طبقه‌ای که سالهای گذشته اجرا شده را حفظ کرده و سرمایه‌گذاران و شهروندان با این شرایط وفق یابند. البته منظور از 4 و 5 طبقه بدون احتساب زیرزمین و پیلوت است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران در طرح جامع، فروش اضافه تراکم به معنای تراکم فروشی سابق و در حقیقت بلند مرتبه‌سازی و برج‌سازی در مناطق شکل گرفته شهر تهران، وجود نخواهد داشت.

دانشجو گفت: بلند مرتبه‌سازی تنها در مناطق محدودی چون منطقه 22 که دارای فضای باز زیادی است، آن هم با شرایط در نظر گرفته شده مجاز بوده و در مناطق شمالی که هم اکنون شکل گرفته، برج‌سازی وجود نخواهد داشت.

کد خبر 15531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز