مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: برخلاف مطلب اعلام شده از سوی مخبر کمیسیون فنی و عمرانی شهر تهران، مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات و صدور پروانه شهرداری تهران تأکید کرد طرح جامع تهران مخالف برج‌‌سازی نبوده و برای کاربری‌های غیرمسکونی حتی احداث برج‌های 40 طبقه را پیش‌بینی کرده است.

فرزان شیروان بیگی با تأکید بر این‌که طرح جامع شهر تهران به دنبال کوتوله کردن پایتخت نیست گفت: بر اساس طرح جامع، تهران به پهنه‌های مختلف تقسیم می‌شود. در واقع بر اساس ریزپهنه‌بندی‌های تعریف شده در طرح جامع، تراکم، تعداد طبقات و میزان بارگذاری در مناطق با در نظر گرفتن سقف جمعیتی تعیین شده برای تهران مشخص خواهد شد.

وی افزود: بر اساس طرح جامع در پهنه‌های گردشگری و کار و فعالیت، فرهنگی، آموزشی، حتی برج‌هایی با 40 طبقه نیز دیده شده چرا که سیاست‌های جدید مدیریت شهری به سمت توسعه فضاهای عمومی‌ شهر، احداث پروژه‌های خدماتی، فرهنگی، ورزشی، تجاری، آموزشی و بهداشتی و وضع مقررات و تسهیلات تشویقی به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این حوزه‌هاست.

به گفته مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات و صدور پروانه، تصویب نهایی طرح جامع و تفضیلی به معنای اتمام کار بلندمرتبه‌سازی در تهران نخواهد بود بلکه با تغییر رویکرد، بلندمرتبه‌سازی نظم گرفته و در پهنه‌های تعیین شده و جا و مکان مشخص صورت خواهد گرفت.

وی این رویکرد را از سمت کاربری‌های مسکونی به سمت کاربری‌های گردشگری، تجاری، اداری، فرهنگی و... دانست و در توضیح بیشتر خبری که از سوی یکی از اعضای شورای اسلامی‌ شهر تهران در مورد ممنوعیت بلندمرتبه‌سازی در شهر تهران در رسانه‌ها منعکس شده بود گفت: در پهنه‌بندی‌های خاصی حتماً بلندمرتبه‌سازی حتی با کاربری مسکونی نیز خواهیم داشت چراکه چشم‌انداز 20 ساله نظام به دنبال تبدیل تهران به شهری برخوردار از تمام استانداردها در ابعاد بین‌المللی است و در این راه همه ارکان نظام با هم همسو و هماهنگ هستند.

بنا بر این گزارش،خسرو دانشجوهفته گذشته با اشاره به تصویب طرح جامع طی هفته‌های گذشته در شورای اسلامی ‌شهر تهران افزود: میزان تراکم و ارتفاع ساختمان‌ها در طرح جامع به 4و 5 طبقه تصویب شده و فروش اضافه تراکم و بلندمرتبه‌سازی و برج‌سازی وجود نخواهد داشت.

کد خبر 15777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز