گروه شهری: شهردار استانبول با بیان اینکه از سال گذشته که به تهران آمدم تا امسال، شاهد تغییرات کلی در این شهر بوده‌ام، گفت:

ghalibaf

در دیدار قبلی از ایستگاه‌های در حال ساخت مترو بازدید کردم اما اکنون شاهدم که تمام آن ایستگاه‌ها فعال شده و این نمونه‌ای از موفقیت‌های تهران است. قدیر توپباش در حاشیه بازدید روز جمعه خود به همراه محمدباقرقالیباف از تونل نیایش خطاب به مهندسان و کارگران این پروژه اظهار کرد:

شهروندان خبر ندارند زیر زمین چه خبر است اما شما کارگران طی 24 ساعت شبانه روز مشغول کار هستید و کاری که شما اینجا می‌کنید تنها یک کار و خدمت نیست بلکه شما در حال ساختن تهران و ایران آینده هستید و برای آیندگان یک میراث و آینده خوب را فراهم می‌کنید. وی تاکید کرد: البته در راس این خدمات برادر بزرگواری مانند دکتر قالیباف شهردار تهران قرار دارد که هیجان ایشان در کار منعکس و روند کارها سریع شده است. ایشان انسانی خوب و خدمتگزار هستند که من هیجان و پتانسیل ایشان را در چشمانشان می‌بینم.

شهردار استانبول در مورد پروژه تونل نیایش گفت: شهردار تهران قول داده‌اند که این پروژه را طی 500 روز تمام کنند که تاکنون 250روز در این پروژه کار انجام شده و امیدوارم در مدت باقیمانده پروژه تکمیل شود. توپباش افزود: ما هم مانند شما با همکاری نخست‌وزیر محبوب ترکیه آقای اردوغان با اتکا به نیروهای مهندسی خود، کارهای بزرگی را به ثمر رسانده‌ایم و من بر این باورم که دو کشور مسلمان و دوست با اجرای این پروژه‌های به یادماندنی و تاریخی می‌توانند تحولات خوبی را ایجاد کنند؛ کارهایی را محقق‌سازیم که در دنیا نمونه‌ای ندارد. براساس این گزارش، شهردار تهران نیز در حاشیه این بازدید ضمن خیرمقدم به شهردار استانبول گفت: تونل نیایش طبق زمانبندی پیش می‌رود و مشکلی که مردم را نگران کند بر سر راه پروژه وجود ندارد. وی ادامه داد: عملیات حفاری و خاکبرداری در این پروژه از 75درصد عبور کرده و در بخش بتن و لاینیگ نیز کارها شروع شده و در حال پیگیری است.

قالیباف تصریح کرد: در مجموع می‌توان گفت که پروژه تونل نیایش حدود 47درصد پیشرفت کاری داشته است؛ پروژه‌ای که 100درصد کارهایش توسط مهندسان داخلی انجام می‌شود. وی با بیان اینکه پل صدر هم در زمانبندی مشخص شده در حال احداث است، گفت: امیدواریم این پروژه فراملی که حدود 10کیلومتر پل و 10کیلومتر تونل است در زمان محدود با کیفیت خوب اجرا شود؛ چرا که تمام دست‌اندرکاران این پروژه از مشاوران و مهندسان گرفته تا کارگران، همه و همه با تعصب کار می‌کنند و امیدواریم در موعد مقرر یعنی 22 بهمن سال آتی این پروژه تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

کد خبر 154817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز