همشهری آنلاین: اخوان المسلمین سوریه مسئولیت انفجارهای خونین دمشق، پایتخت این کشور را بر عهده گرفته است.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، اخوان المسلمین سوریه روز شنبه (۳ دی، ۲۴ دسامبر) با انتشار بیانیه‌ای در تارنمای رسمی خود اعلام کرد: یکی از تیپ‌های سنی پیروزمند ما توانست یک ساختمان امنیتی دولت در کفر سوسه را هدف قرار دهد.

در این بیانیه آمده است: این عملیات موفقیت‌آمیز به دست چهار جنگجوی انتحاری از میان مردان بزرگ ما انجام شد که بسیاری از جنایت‌کاران اسد را کشت و تعداد زیادی را نیز مجروح کرد.

این حمله تروریستی که روز جمعه در دمشق رخ داد دست‌کم ۵۵ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح بر جا گذاشت.

این دو حمله انفجاری به فاصله چند دقیقه و با استفاده از دو خودروی بمب‌گذرای شده انجام شد که یکی مقابل ساختمان اصلی اداره کل اطلاعات و امنیت سوریه و دیگری نزدیک یکی از ساختمان‌های سازمان اطلاعات ارتش سوریه منفجر شد.

بر پایه گزارش‌های منتشر شده، بسیاری از قربانیان این حمله تروریستی غیرنظامیان بودند اما شماری از نیروهای نظامی و امنیتی سوریه نیز در این حادثه جان باختند.

در همین حال، هزاران نفر از مردم سوریه در مراسمی گسترده، پیکر قربانیان بمب‌گذاری‌های روز جمعه این کشور را به سوی مسجد امیه در مرکز شهر دمشق تشییع کردند و در حمایت از بشار اسد شعار سردادند.

این انفجارها در حالی رخ داد که هیات اعزامی ناظران اتحادیه عرب برای کمک به پایان ماه‌ها خشونت در سوریه به سر می‌برد.

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱، صحنه ناآرامی‌های داخلی و تظاهرات حامیان و مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور است.

گروه‌های مخالف و کشورهای غربی، کشتارهای اخیر در ناآرامی­‌های سوریه را به نیروهای مسلح این کشور نسبت می­دهند؛ در حالی که دمشق شورشیان، خرابکاران و گروه‌های مسلح را عامل خشونت‌های خونین این کشور می‌داند و تاکید می‌کند این ناآرامی‌ها از خارج کشور سازمان‌دهی می‌شوند.

در همین حال، گروه‌های مخالف دولت سوریه در ماه‌های اخیر با رسانه‌های اسرائیلی نیز گفت‌وگو کرده­اند که این مصاحبه­‌ها به روشنی نشان می‌دهد آینده‌ای که گروه‌های مخالف برای سوریه ترسیم کرده‌اند بر پایه توسعه روابط با رژیم تل‌آویو است.

با این وجود، مردم سوریه همواره همبستگی خود را با دولت اعلام کرده‌اند. آمارها نشان می‌دهند در هفته‌های گذشته، نزدیک به ۱۲ میلیون تن از مردم سوریه در حمایت از بشار اسد اقدام به برپایی تظاهرات کرده‌اند.

کد خبر 154807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز