سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: نفرات برتر شرکت‌کننده در آزمون سراسری ورودی به دانشگاه در سال تحصیلی91- 90 در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران حاضر شدند و مورد تقدیر قرارگرفتند.

شورای شهر

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهرتهران خطاب به نفرات برتر کنکور سراسری گفت: همین که در این فضای آلوده و نفسگیر شهر تهران چنین دانشجویانی پرورش یافته‌اند خودش امر بسیار ارزنده‌ای است.مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز گفت: براساس مصوبه شورای شهر مبنی بر تقدیر از شهروندان برگزیده درحوزه‌های مختلف، 20 نفر ازشهروندان تهرانی شامل نفرات اول تا دهم کنکور سراسری سال90 به‌منظور تقدیر به شورای شهر دعوت شدند.

به گزارش همشهری حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز اظهار امیدواری کرد که شرایط موجود در دانشگاه‌ها باعث نشود که معدل نمرات برگزیدگان کنکور حین تحصیل پایین بیاید.

گزارش فعالیت‌های پژوهشی شهرداری تهران

سیدمناف هاشمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و محمود عسگری آزاد رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با حضور در جلسه علنی شورای شهر به ارائه گزارشی از حسن اجرای تبصره20 ذیل ماده واحده مصوب بودجه سال1390 و فعالیت‌های پژوهشی پرداختند. ابتدا رسول خادم گفت: هنوز فهرست پروژه‌های مطالعاتی در چارچوب سند طرح جامع و برنامه 5‌ساله تهران به‌صورت شفاف به دست شورای شهر نرسیده است.

خادم در عین حال خواستار معرفی فوری یک نماینده از شورای شهر برای حضور در کمیته تبصره20 شد.به گفته خادم، 50‌درصد سند طرح جامع ما معطل پروژه‌های پژوهشی و مطالعاتی است ضمن اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید برنامه‌ها با سند طرح جامع و برنامه 5‌ساله شهرداری تهران منطبق باشد.رئیس شورای شهر اما معتقد بود که تعداد طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی مهم نیست بلکه کیفیت و کاربردی بودن آن است که اهمیت دارد.چمران در ادامه ضمن تأکید براینکه باید طرح‌هایی در مرکز مطالعات پذیرفته شود که واقعا مورد نیاز مدیریت شهری باشد، از لزوم انجام تحقیقات بیشتر در حوزه‌های فنی، شهرسازی و عمرانی سخن گفت زیرا در بسیاری از قوانین در حوزه‌های مورد اشاره دچار ضعف و کمبود تحقیقات هستیم.

به گفته رئیس شورای شهر تهران هیچ بحثی بدون مبنای پژوهشی موفق نخواهد بود. وی تأکید کرد حتی لوایح شورا نیز ابتدا به مرکز مطالعات ارجاع شود تا با برخورداری از ضمیمه پژوهشی با چشم بازتر در مورد لوایح بتوانیم تصمیم بگیریم.معصومه آباد رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر نیز طی سخنانی اظهار داشت: وجود 700‌پروژه مطالعاتی برای شهر تهران نشان‌دهنده آن است که پایتخت کشور نه براساس سلیقه فردی که براساس دستاوردهای مطالعاتی اداره می‌شود که از این بابت باید ابراز خوشحالی کرد.

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز گفت: رویکرد مدیریت شهری در بهره‌گیری از مرکز مطالعات و پژوهش برای اداره شهر نشان‌دهنده رفع مشکلات و نابسامانی‌های گذشته است.وی با اشاره به اینکه 25‌درصد مشکلات شهر تهران فرهنگی و اجتماعی است گفت: بخش مهمی از برنامه 5‌ساله شهرداری تهران معطوف به مسائل انسانی و فرهنگی و اجتماعی است که نشان می‌دهد حداقل در سال آینده جهت‌گیری‌ها همه به سوی مهار و جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

در ادامه جلسه حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گفت: وجود چنین مرکزی در شهرداری تهران می‌تواند به تغییر و تحول کیفی در اداره شهر بینجامد اما در عین حال باید دید آیا گزارش‌های ارائه شده در عمل هم لحاظ می‌شود یا خیر؟وی پیشنهاد کرد کمیته‌ای تشکیل شود تا با توسل به یکسری شاخص‌ها بر میزان اثربخشی این مطالعات تحقیقاتی در کار اجرا نظارت کند تا در مسیر درستی قرار گیرد.رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر نیز خواستار توجه بیشتر به سیاست‌های پایدار از جمله محیط‌زیست، درآمدها و شهرسازی در امر پژوهش‌ها شد.

تقدیر از سرپرست کارگاه پل صدر

احمد مسجد جامعی در پایان جلسه علنی دیروز شورای شهر از نحوه برخورد آقای خواجه سعیدی سرپرست کارگاه پل‌صدر- نیایش با ساکنین اطراف این طرح تقدیرکرد و گفت: آقای خواجه‌سعیدی در یک ادبیات محترمانه که اتفاقا شایسته دست‌اندرکاران مدیریت شهری به‌عنوان خدمتگزاران مردم است گفته است برای ساکنین اطراف طرح پل صدر - نیایش که در معرض سروصدای ناشی از عملیات عمرانی هستند درصورت مراجعه و اعلام نیاز پنجره‌های دوجداره نصب خواهیم کرد.

وی همچنین خطاب به ساکنین اطراف این طرح گفته است درصورت اعلام شکایت حتی برایشان خانه‌ای نیز اجاره خواهد شد.
به گفته مسجد جامعی این شیوه برخورد احترام آمیز با شهروندان این منطقه حتی با بازخورد مثبت شورایاری محله صدر نیز مواجه شده است.

کد خبر 154445
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز