همشهری آنلاین: مردم عربستان با برگزاری تظاهراتی در استان الشرقیه، مراتب اعتراض‌ا‌شان را به مداخله نظامی خاندان آل سعود در بحرین ابراز داشته‌اند.

بحرین

به گزارش پرس تی وی، شرکت کنندگان در این تظاهرات اعتراض‌آمیز که روز چهارشنبه در شهر قطیف و روستای عوامیه برگزار شد، پایان حضور نظامیان عربستان سعودی را در بحرین، خواستار شدند.

نیروهای عربستان سعودی به همراه نیروهای امارات در چهاردهم مارس به منظور کمک به رژیم بحرین در سرکوب اعتراضات مردمی، به این کشور حاشیه خلیج فارس هجوم آوردند.

معترضان عربستانی همچنین درخواست خود را برای پایان اقدامات سرکوب‌گرانه رژیم سعودی علیه نارضایان سیاسی در این کشور تکرار کردند.

نظام پادشاهی فوق محافظه کار عربستان که به عدم تحمل مخالفان شهرت دارد، از اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون اعتراضات ضد رژیم را سرکوب کرده است.

وزارت کشورعربستان سعودی نیز در پنجم مارس ۲۰۱۱ میلادی برپایی هرگونه اجتماع عمومی را غیرقانونی اعلام کرد و به نیروهای رژیم مجوز داد تا علیه معترضانی که از این ممنوعیت سرپیچی کنند، تمامی تدابیر لازم را به کار بندند.

استان الشرقیه، برگزاری تظاهرات معترضانی را که اصلاحات در زمینه حقوق بشر، احترام به آزادی بیان و همچنین آزادی زندانیان سیاسی را خواستار هستند، شاهد بوده است.

عفو بین الملل می‌گویداز ماه مارس تا کنون بیش از۳۰۰ نفر در استان الشرقیه به دلیل شرکت در اعتراضات بازداشت شده‌اند.

به گفته فعالان سعودی بیش از ۳۰ هزار زندانی که عمدتا سیاسی هستند در زندان های خاندان آل سعود محبوس هستند.

این درحالی است که به گفته فعالان حقوق بشر، بیشتر این متفکران سیاسی زندانی بدون هیچ اتهام و یا محاکمه‌ای و صرفا به دلیل آن‌که مظنون بوده‌اند، در بند خاندان آل سعود به سرمی‎برند.

این در حالی است که با وجود اقدامات سرکوب‌گرانه خاندان آل سعود، اعتراضات در این کشور همچنان ادامه دارد.

کد خبر 153888
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز