چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران تظاهرکننده بحرینی با شرکت در یک راه‌پیمایی بزرگ اعتراضی، خواهان آزادی زندانیان سیاسی شده و بر پایان حکمرانی رژیم آل‌خلیفه تاکید کردند.

به گزارش پرس تی‌وی، در جریان این تلاش اعتراضی موسوم به جشنواره پیروزی مردم که از سوی حزب الوفاق، بزرگ‌ترین گروه مخالف بحرینی سازمان‌دهی شده بود، معترضان، پایان دادن به نقض حقوق بشر از سوی نیروهای بحرینی تحت حمایت عربستان، سرنگونی رژیم مستبد این کشور و آزادی صدها زندانی سیاسی که در جریان انقلاب چند ماهه در این کشور حاشیه خلیج فارس دستگیر شده‌اند را خواستار شدند.

منصور الجمری، سردبیر روزنامه الوسط که تنها روزنامه مستقل بحرینی به شمار می‌رود، می‌گوید: آزادی زندانیان سیاسی و بازگرداندن مشاغل مردم در صورتی‌که پادشاه، مصمم به ایجاد یک تغییر مقتضی و معنادار باشد، اقدامات ساده‌ای است (که می‌توان اتخاذ کرد).

با وجود انتشار گزارش اخیرکمیسیون مستقل تحقیقات بحرین که دولت منامه را مسئول نقض شرم‌آور حقوق انسانی معترضان مخالف رژیم عنوان کرده است، نیروهای بحرینی با حمایت آمریکا اخیرا سرکوب معترضان را تشدید کرده‌اند.

کمیسیون مستقل تحقیقات بحرین در گزارش منتشرشده خود اعلام کرد، رژیم حاکم آل‌خلیفه در تلاش‌هایش برای سرکوب تظاهرات در این کشور و همچنین وادار ساختن دستگیرشدگان به اعترافات اجباری، از نیروی نامتعارف و بیش از حد استفاده کرده ‌است.

معترضان ضد رژیم در بحرین روز سه‌شنبه (۱۳ دسامبر، ۲۲ آذر) بار دیگر بر عزم خود در مبارزه با عاملین شهادت شهدای انقلاب‌اشان تاکید کردند.

از ماه فوریه و همزمان با آغاز انقلاب مردمی در بحرین، ده‌ها نفر از مردم این کشور کشته و هزاران نفر دیگر نیز مجروح، زندانی یا شکنجه شده‌اند. صدها بحرینی نیز به دلیل شرکت در اعتراضات گسترده ضد رژیم در این کشور از مشاغل‌اشان اخراج شده‌اند.

کد خبر 153872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز