گروه اقتصادی: نخستین قبض زمستانی گاز درحالی از راه می‌رسد که خانوارهای پرمصرف با دریافت قبوض قرمز و زرد باید به‌دلیل اسراف، هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

قبض گاز

به گزارش همشهری بنا بر اعلام شرکت ملی گاز قبوض زمستانی گاز صادر شده و درحال تحویل به مشترکین است و در این راستا، تسهیلاتی برای پرداخت آسان از جمله پرداخت قسطی در نظر گرفته شده است. اگرچه مسئولان شرکت ملی گاز از صرفه‌جویی بیشتر مردم در 2ماه اخیر نسبت به‌مدت مشابه خبر می‌دهند اما خانوارهایی هستند که همچنان بر مصرف گاز خود مدیریت ندارند و به‌طور طبیعی مشمول دریافت کارت‌های زرد و قرمز هستند. به گفته مقامات شرکت گاز، 24درصد خانوارها دریافت‌کننده قبض زرد و 2 درصد خانوارهای مشمول دریافت قبض قرمز هستند. این میزان در مدت مشابه سال گذشته به‌ترتیب 52 و 18 درصد بوده است.

سال گذشته با اجرای قانون یارانه‌ها و اصلاح قیمت فراورده‌های انرژی، صدور نخستین قبض گاز بسیاری از خانوارها را نقره‌داغ کرد. اگرچه تطبیق شرایط اقتصادی خانوار با قبوض بعدی که همراه با تعدیل قیمت‌ها بود، زمان‌بر شد و در این میان گلایه‌هایی را به‌وجود آورد اما به‌نظر می‌رسد مشترکین با مصرف بهینه در دومین سال اصلاح قیمت‌ها، خود را برای مواجهه با قبوض جدید با قیمت‌های منطقی آماده‌کرده‌اند.

کد خبر 153204
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز