پرسپولیس هفته پانزدهم لیگ برتر را با شکست پشت سر گذاشت تا همچنان 20امتیازی باقی بماند.

فوتبال

حمید استیلی امیدوار بود که تیمش با پیروزی در این بازی خانگی خودش را کمی بالا بکشد ولی سرخ‌ها مقابل تراکتورسازی شکست خوردند تا تنها چند روز بعد از پیروزی مقابل ذوب‌آهن و یک‌هفته مانده به شهرآورد،‌این مربی تحت فشار قرار بگیرد.از همان دقایق ابتدایی پرسپولیس به بازیسازی کریمی و فرارهای غلامرضا رضایی چشم داشت و حضور مدافعان بلندقامت در خط دفاعی تراکتور باعث شد تا سرخ‌پوشان تمایلی به بازی هوایی نداشته باشند. در طرف مقابل محور حملات تراکتور هم ابتدا به حرکات سرعتی محمد ابراهیمی اختصاص داشت، در ضمن تراکتوری‌ها با توجه به حضور بازیکنان سرزن در تیمشان، روی ضربات ایستگاهی و ارسال از کناره‌ها برنامه داشتند. تراکتور در دقیقه 28 هم توسط امیرحسین صادقی به گل رسید ولی ضربه سر او در شرایط آفساید زده شد و کمک داور هم به درستی گل را مردود اعلام کرد. نیمه اول در شرایطی به پایان رسید که حساسیت بازی باعث شد تا موقعیت‌های چندان خطرناکی روی دروازه‌ها ایجاد نشود و بازی متعادلی را شاهد باشیم.

نیمه دوم با بازی تهاجمی پرسپولیس آغاز شد و رضایی تا دقیقه 48 دو فرصت ایده‌آل را از دست داد. در ادامه نوبت تراکتور بود که جواب دو حمله پرسپولیس را بدهد و سرانجام شاگردان قلعه‌نویی در دقیقه 49 به گل رسیدند. سیاوش اکبرپور در سمت راست با یک حرکت ترکیبی با احسان حاج‌صفی وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و با یک ضربه زمینی، گل اول را به ثمر رساند.تراکتور بعد از این گل باز هم از سمت راست پرسپولیس حملات خود را ادامه می‌داد؛ جایی که علیرضا محمد بازی ضعیفی را به نمایش گذاشته بود.

قلعه‌نویی در دقیقه 62 علیزاده را بیرون کشید و آمدن احمد آل‌نعمه به میدان نشان می‌داد که سرمربی تراکتور قصد حفظ نتیجه را دارد. در این لحظات پرسپولیس بازی تهاجمی را در دستور کار قرار داده و تراکتور در لاک دفاعی فرو‌رفته بود، البته مشکل پرسپولیس این بود که در ایجاد موقعیت گل مشکل داشت. استیلی برای اینکه تیمش به گل برسد مهرداد اولادی و محمد منصوری را هم وارد زمین کرد ولی حملات پرسپولیس همچنان به در بسته می‌خورد و مدافعان تراکتور وظایف خود را به خوبی انجام می‌دادند.

در دقیقه80 اما پرسپولیس بهترین فرصت خود را از دست داد و ضربه غلامرضا رضایی را حسینی مدافع تراکتورسازی از روی خط دروازه برگشت داد. در دقیقه 84 این بار نوبت تراکتور بود که به گل برسد ولی فلاویو لوپز در حالتی تک به تک توپ را به دستان حقیقی کوبید. در دقایق آخر، بازی کمی به خشونت کشیده شد و در حالی که داور 6 دقیقه وقت اضافه گرفته بود، پرسپولیس نتوانست دروازه تراکتور را باز کند. تراکتور با این برد شیرین در تهران 27امتیازی شد و فعلا به رده دوم صعود کرد. در پایان مسابقه تماشاگران پرسپولیس علیه استیلی شعار دادند و خواهان برکناری او شدند. در این شرایط، استیلی ضمن عذرخواهی از هواداران گفت: همه دیدند که چقدر خوب بازی کردیم ولی نتوانستیم به گل برسیم. اگر بتوانیم برابر استقلال هم همین‌طور بازی کنیم، می‌توانیم پیروز شویم.قلعه‌نویی هم در خصوص نخستین برد تراکتور مقابل پرسپولیس پس از 40 سال در ورزشگاه آزادی گفت: این پیروزی باعث می‌شود دوستانی که شیطنت می‌کردند دست بردارند.

تساوی ملوان و سایپا

دیدار ملوان و سایپا هم در ورزشگاه تختی انزلی با نتیجه یک- یک به پایان رسید. امین منوچهری در دقیقه ۳۸ برای سایپا گلزنی کرد و جلال رافخایی در دقیقه ۵۵ از روی نقطه پنالتی گل ملوان را به ثمر رساند. کریم انصاری‌فرد مهاجم ملی‌پوش سایپا در دقیقه ۷۳ تعویض شد و با ناراحتی به رختکن رفت و روی نیمکت ننشست. هواداران ملوان که از این تساوی خانگی ناراضی بودند علیه بازیکنان تیمشان شعار دادند.

کد خبر 152790
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز