گروه شهری: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی که تنها 5 ماه از حضورش در کسوت معاونت گردشگری آن سازمان می‌گذشت استعفا کرد.

سفر

حامد دهقانان که آخرین حضورش در جمع خبرنگاران در همایش برند در صنعت گردشگری بود در آن همایش خواستار تعیین تکلیف وضعیت مرنجاب و حضور گردشگران در آن منطقه شد.


حامد دهقانان در نخستین نشست خبری خود به خبرنگاران گفته بود که اولویت اصلی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی بر گردشگری مذهبی و سلامت متمرکز شده است.

خبر استعفای معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی را ابتدا پایگاه اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری منتشر کرد و پس از آن خبرگزاری ایسنا با استناد به این خبر در گزارشی نوشت که وی در زمان فعالیت خود به گردشگری با علایق خاص توجه ویژه داشت.

دهقانان دانش آموخته مدیریت بازاریابی است و رشته تحصیلی او سبب شده که وی همواره بر لزوم بازاریابی در صنعت گردشگری توجه ویژه داشته باشد.

دهقانان همچنین در آخرین سفر خود به چین نیز سال2012 را سال ورود گردشگران چینی به ایران اعلام کرد . حامد دهقانان پس از رفتن بقایی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، جانشین عامری، معاون پیشین گردشگری سازمان شد.

روح‌الله احمدزاده رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور نیز همزمان با پذیرفتن استعفای حامد دهقانان، سرپرستی معاونت گردشگری را به سیدفرهاد سجادی معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های آن سازمان سپرده است.

تغییرات پی‌درپی مدیریتی در سال‌های اخیر در حوزه مدیریت گردشگری کشور، کارشناسان و فعالان این صنعت را نسبت به آینده صنعت گردشگری نگران کرده است.

ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران به همشهری گفت: تغییر پی‌درپی و سریع مدیران گردشگری تأثیر منفی بر فعالیت بخش خصوصی دارد.

وی افزود: بخش خصوصی با مدیران منصوب شده برای انجام پروژه‌های گردشگری وارد مذاکره می‌شود و ناگهان متوجه تغییر مدیریت این حوزه می‌شود و باید تمام فعالیت‌ها را از ابتدا با مدیر بعدی در میان بگذارد و در انتظار تصمیم مدیر جدید باشد.

پورفرج با تأکید بر اینکه تغییر سریع مدیران دولتی در بخش گردشگری علاوه بر اینکه کارکنان خود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را تضعیف می‌کند فعالان بخش خصوصی را نیز نسبت به آینده این صنعت ناامید کرده است.

هوشنگ غفارپور فعال صنعت گردشگری نیز به همشهری گفت: در دنیا برنامه‌ریزی بلندمدت در حوزه گردشگری دیگر استفاده ندارد چون بحران‌های جدید قابلیت برنامه‌ریزی‌های بلندمدت را به چالش کشیده است.

غفارپور درخصوص تأثیر تغییر سریع مدیران گردشگری کشور و تأثیر این موضوع بر صنعت گردشگری گفت: دولت اگر بتواند حتی مدیرانش را بلندمدت در این صنعت حفظ کند کار بزرگی کرده است چون برخلاف کشورهای دیگر در ایران مدیران کوتاه مدت هستند نه برنامه‌ریزی‌هایی که قرار است در صنعت گردشگری صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: همواره بر این موضوع اصرار دارم که مدیران دولتی در صنعت گردشگری نقش چندانی ندارند و نقش عمده در این صنعت را بخش خصوصی بازی می‌کند.

کد خبر 152721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز