همشهری آنلاین: جابر بهروزی در وزن 69 کیلوگرم به مدال طلا، و رسول تقیان در وزن 77 کیلوگرم به دلیل اختلاف وزن به مدال نقره دست یافت.

Jaber Behroozi

در نخستین روز رقابت‌های وزنه‌برداری جام باشگاه‌های آسیا در ازبکستان، جابر بهروزی از تیم شرکت ملی حفاری به نمایندگی از ایران در وزن 69 کیلوگرم طلا گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، اولین روز رقابت‌های وزنه‌برداری جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی کشور ازبکستان با درخشش جابر بهروزی، وزنه‌بردار 69 کیلوگرم تیم ملی حفاری ایران و نفر سوم جوانان جهان پیگیری شد. بهروزی با بلند کردن وزنه 140 کیلوگرم در حرکت یک ضرب، همچنین مهار وزنه 170 کیلوگرم در حرکت دو ضرب و مجموع 310 کیلوگرم سه مدال طلا به دست آورد.

رسول تقیان از تیم ملی حفاری موفق شد مدال طلای یک ضرب، برنز دو ضرب و نقره مجموع را در وزن 77 کیلوگرم به دست آورد.

تقیان با بالای سر بردن وزنه 149 کیلوگرم در حرکت یک ضرب طلا گرفت. وی در حرکت دو ضرب وزنه 179 کیلوگرمی را مهار کرد و مدال برنز را از آن خود کرد. تقیان در مجموع نیز با رکورد 348 کیلوگرم صاحب گردن‌آویز نقره شد.

نکته قابل توجه این که در بخش مجموع این وزن، ورزشکار کره‌ جنوبی که صاحب مدال طلا شد نیز رکورد 348 کیلوگرم را ثبت کرده بود ولی با توجه به این که وزن بدن رسول تقیان 200 گرم از حریفش بیشتر بود، مدال طلا از آن وزنه‌بردار کره‌ای شد.

رسول تقیان

 

روز چهارشنبه (9 آذر) در دومین و آخرین روز این رقابت‌ها سهراب مرادی (85 کیلوگرم)، اصغر ابراهیمی (94 کیلوگرم)، محمدرضا براری و نواب نصیر شلال (105 کیلوگرم) و بهادر مولایی و رضا آشوری‌زاده ( 105+ کیلوگرم) به روی تخته خواهند رفت.

کد خبر 152645
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز