همشهری آنلاین: آثار کامبیز درمبخش در نمایشگاهی باعنوان "کامبیز کامبیز" توسط کامبیز صبری به صورت مجسمه درمی‌آیند.

به گزارش ایلنا، کامبیز درمبخش گفت:"در نمایشگاه اخیرم در گالری آریا با کامبیز صبری صحبتهایی کردم مبنی بر اینکه آثار کاریکاتورم به صورت مجسمه درآید.

البته درحال حاضر در حد یک ایده است و تا به مرحله عملی برسد باید هزینه و وقت بسیاری را صرف کنیم".

کامبیز صبری نیز درمورد برپایی نمایشگاهی مشترک با کامبیز درمبخش گفت: برخی ایده‌های آقای درمبخش قابلیت مجسمه شدن دارند چون این آثار دارای زمینه مشترک انیمیشن و کاریکاتور هستند.

وی در ادامه گفت: مرز ظریفی بین ایده کاریکاتور و مجسمه‌سازی وجود دارد که ازنظر مفهوم و نوع ارائه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند.

کاریکاتور ازنظر طنز غافلگیری و شوک ایجاد می‌کند و وقتی برخی از این ایده‌ها در قالب حجم درآیند قدرتمندتر عمل می‌کنند چون افراد تجسم واقعی‌تری از آن اثر خواهند داشت.

این مجسمه‌ساز با بیان اینکه توافقی برای ساخت مجسمه آثار این هنرمند پیشکسوت کاریکاتور به وجود آمده، گفت: آثار درمبخش کاملا ذهنی است که بازی‌های مجسمه‌گونه دارد در کارهای اخیرش در گالری آریا این هنرمند در بعضی آثار با چند لایه و کلاژ، نقش برجسته‌هایی آفرید که نوعی مجسمه است.

با مشاهده این آثار این ایده به ذهنم رسید و با آقای درمبخش مطرح کردم که مورد استقبال ایشان قرار گرفت.

کامبیز صبری؛ نیمه اول سال آینده را وعده برپایی نمایشگاهشان اعلام کرد، اما کامبیز درمبخش با بیان اینکه زمان برپایی این نمایشگاه ممکن است دیرتر برگزار شود، گفت: این نمایشگاه قرار است باعنوان "کامبیز کامبیز" برپا شود، اما هنوز معلوم نیست که این پروژه وسیع چه زمانی به مرحله نمایشگاهی برسد.

درمبخش همچنین از برگزاری بزرگداشت 70 سالگی‌اش ازسوی موسسه فرهنگی و هنری صبا در سال آینده خبر داد و گفت: این بزرگداشت ازسوی این موسسه پیشنهاد داده شده که برای برگزاری نمایشگاه آثارم در زمان برگزاری بزرگداشت، نیازمند آنالیز آثارم و انتخاب بهترین آنهاست.

درمبخش ازجمله هنرمندان کاریکاتوریستی است که در سالهای اخیر فعالیت هنری خود را افزایش داده، به طوری که در طول سال با برپایی نمایشگاه در داخل کشور، قرار است روز 14 آذر به فرانسه سفر کند تا نمایشگاه خود را در پاریس افتتاح کند.

 

کد خبر 152227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز