همشهری آنلاین: مجموعه‌ای از تصویرسازی‌های زنده‌یاد مرتضی ممیز روز گذشته در گالری ایده گشایش یافت و نمایشگاه دیگری نیز ۱۸ آذرماه از پوسترهای نیکلاس تروکسلر به یاد ممیز در خانه هنرمندان گشایش می‌یابد.

به گزارش فارس، گالری ایده در آستانه ششمین سالروز درگذشت مرتضی ممیز پدر گرافیک ایران، نمایشگاهی از آثار تصویرسازی این هنرمند فقید را برپا کرده است.

این نمایشگاه با عنوان "عصر جمعه" شامل آثار تصویرسازی این ممیز است که در دهه ۴۰ برای کتاب هفته خلق کرده است.

این نمایشگاه تا ۱۸ آذرماه ادامه دارد.

اما بنیاد ممیز نیز هر ساله به مناسبت سالروز درگذشت پدر گرافیک ایران، یکی از طراحان گرافیک مطرح دنیا را به ایران دعوت می‌کند و نمایشگاهی از آثار این هنرمندان که سابقه دوستی با مرتضی ممیز نیز داشته‌اند برپا می‌کند.

امسال نیز بنیاد ممیز از "نیکلاس تراکسلر" مشهورترین طراح گرافیک سوئیس دعوت کرده است تا نمایشگاهی از آثارش را در خانه هنرمندان ایران برگزار کند.

این نمایشگاه روز ۱۸ آذرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد که شامل پوسترهای این هنرمند است.

نیکلاس تروکسلر از دوستان نزدیک زنده‌یاد مرتضی ممیز بود که با گرافیک ایران نیز آشنایی دارد.

او یکی از برترین استادان گرافیک دنیاست که نام او در کتاب هفت استاد گرافیک به عنوان یکی از هفت استاد برجسته گرافیک دنیا ثبت شده است.

تروکسلر جوایز بین‌المللی بسیاری را از آن خود کرده است که جایزه فرهنگی مرکزی سوئیس در سال 1982، بیست و دومین رقابت پوسترهای سال سوئیس، باشگاه مدیران هنری نیویورک، باشگاه مدیران هنری اروپا، باشگاه مدیران تایپ نیویورک و باشگاه مدیران تایپ توکیو از آن جمله است.

آثار این هنرمند که از او به عنوان مشهورترین طراح پوستر معاصر سوئیسی یاد می‌شود، در موزه‌ها و کلکسیون‌های مهم جهان نگهداری می‌شود.

نمایشگاه آثار این طراح مطرح سوئیسی از ۱۸ آذرماه تا پایان همین ماه در خانه هنرمندان ایران پذیرای علاقمندان خواهد بود.

"برونومونگوتسی"طراح سوئیسی، پیر برنارد طراح فرانسوی و نیکلاس تروکسلر طراح سوئیسی از جمله هنرمندان مطرح گرافیک دنیا هستند که تاکنون به دعوت بنیاد ممیز به ایران دعوت شده‌اند تا به مناسبت سالروز درگذشت پدر گرافیک ایران آثارشان را به نمایش بگذارند.

 

کد خبر 152222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز