همشهری‌آنلاین: نخستین کارگاه آموزشی بین‌المللی «اخلاق زیستی و جنبه‌های اخلاقی ایمنی زیستی» باشرکت پژوهشگرانی از کشورمان و 9 کشور جهان 29 آبان تا یکم آذر در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری برگزار خواهد شد.

زیست فناوری

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ژنتیک پژوهشگرانی از ایتالیا؛ مالزی، تونس، هند، عراق، سودان، فیلیپین، نیجریه و سوریه  با همکاری مرکز بین‌المللی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ( ICGEB)، در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری گرد هم می‌آیند.

در این کارگاه بیش ازهفتاد نفر پژوهشگر و دانش پژوه داخلی وخارجی در مورد سرفصل‌های مختلف از قبیل مشاهدات مذهبی و فرهنگی فناوری‌های جدید، پیشرفت‌های اخیر در اخلاق زیستی و ایمنی زیستی، جنبه‌های اخلاقی ایمنی زیستی و امنیت زیستی و ایمنی زیستی به سخنرانی، بحث، تبادل نظر و سخنرانی خواهند پرداخت.

 اولین و دومین کنگره جهانی اخلاق زیستی به ترتیب در فروردین ماه 1384و بهمن ماه 1389توسط پژوهشگاه مذکور برگزار شد واین اولین کارگاه بین‌المللی اخلاق زیستی است که پس از تاسیس دبیرخانه دائمی اخلاق زیستی در این پژوهشگاه برگزار می‌شود.

با توجه به اصول اخلاقی و فقهی و جهان شمول بودن برخی مبانی اخلاقی در مقوله‌هایی ایمنی زیستی وزیست فناوری مدرن مباحث وتبادل اطلاعات پژوهشگران داخلی و خارجی قابل توجه خواهد بود.

کد خبر 151311
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز