سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: با گذشت 8ماه از ماجرای بیماران رها‌شده در جنوب تهران، وزیر بهداشت در جمع 2هزار نفری جوانان کشور روایت تازه‌ای از این رخداد ارائه کرده است. وزیر بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی در جمع 2هزار نفری جوانان کشور در پاسخ به پرسش جوانی درباره واقعیت موضوع بیمار رها‌شده در بیابان‌های اطراف تهران، گفت:

بیمار رها شده

من مطلب را به‌طور کامل برای شما بازگو می‌کنم و قضاوت را به عهده شما جوانان می‌گذارم. چندی پیش آقایی که معتاد تزریقی بود به بیمارستان امام خمینی مراجعه می‌کند و در آنجا بستری می‌شود زیرا این بیمارستان بخشی مربوط به بیماران ایدزی دارد و همه بیماران HIV مثبت را تحت درمان قرار می‌دهد. این بخش هم اکنون مأمن معتادان تزریقی شده است به‌طوری که من هرگاه به این بیمارستان سرزده‌ام حداقل یکی دو معتاد تزریقی را در بخش اورژانس دیده‌ام.

وی ادامه داد: وضع این بیماران به این صورت است که معتادین تزریقی ابتدا مواد را به رگ دست خود تزریق می‌کنند و پس از مدتی که رگ‌ها دیگر کشش پذیرش مواد را از دست می‌دهند این معتادین مواد را به کشاله ران خود تزریق می‌کنند که این اتفاق پس از مدتی در خصوص کشاله ران نیز صورت می‌گیرد و متأسفانه پس از مدتی آنها مواد را به شریان اصلی کشاله ران خود اضافه می‌کنند که پس از مدتی، این عمل یک توده عفونی نسبتا بزرگ در این قسمت از بدن آنها ایجاد می‌کند.

این بیمار بارها و بارها به بیمارستان امام مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته بود چنانکه احتمال می‌رود در حال حاضر نیز در بیمارستان باشد. آن‌طور که من چند وقت پیش عکس‌های او را دیدم‌کرم از بدن این بیمار بیرون می‌آید ولی پرستاران با نهایت دلسوزی او را درمان می‌کردند هرچند احتمال ابتلای آنها به ایدز و انواع هپاتیت می‌رفت. دستجردی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت خدمتی که معتادان تزریقی از بیمارستان امام می‌گیرند حتی بیشتر از مردم عادی است و آن فردی که عکس او در رسانه‌ها نمایش داده شد فردی بود که چند روزی به علت عفونت به خاطر تزریق در بیمارستان امام بستری بود.

وقتی مراحل درمان او تمام شد مرخص شد و مددکاران هم وظیفه خود را در قبال او انجام دادند. حدود 250هزار تومان هزینه درمان او شده بود که فرد معتاد تنها50هزار تومان را پرداخت کرد، اما بیمارستان او را بدون دریافت هزینه‌ای بیشتر مرخص کرد و من نمی‌دانم چرا این بیمار ترخیص‌شده ساعت 10صبح، به صورت غیرقانونی توسط افرادی که هیچ مسئولیتی نداشتند یعنی راننده، خدمه و یک مدیر اورژانس شهری در بیابان‌های اطراف تهران توسط چند نفر منتقل می‌شود و در کنار وی پتویی با آرم بیمارستان امام خمینی، سرنسخه بیمارستان که نشان می‌داد او ترخیص شده و داروهایی را باید تهیه کند و نیز رادیوگرافی بیمارستان بوده است و خبرنگاری به‌طور اتفاقی و فی‌سبیل‌الله پیدا می‌شود و عکسی را می‌گیرد و باز هم فی‌سبیل‌الله آن را به سایت‌ها و روزنامه‌ها می‌دهد!

دکتر وحید دستجردی در حالی یکی از این بیماران رها شده را معتاد تزریقی معرفی کرده که اولا بیماران رها شده، منحصر به این دو نبوده و حتی همین اواخر نیز یک بیمار سوختگی توسط بیمارستان دیگری رها شد، ثانیا این سؤال مطرح می‌شود که آیا معتاد تزریقی انسان نیست و دارای حق و حقوق درمان نمی‌باشد؟ ثالثا طبق تحقیقات قضایی چندین نفر در این ماجرا مقصر بوده‌اند که با آنها برخورد قضایی شد و در نهایت نیز مسئولان بیمارستان مربوطه برکنار شدند.

کد خبر 151208
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز