چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیمارستان‌های دولتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی بعد از هدفمندی یارانه‌ها با کسری شدید ۶۰۰‌ میلیارد تومانی جبران نشده مواجهند، برخی مراکز حتی توان پرداخت قبوض را ندارند و به قطع برق، آب و گاز تهدید می‌شوند، کیفیت خدمات بیمارستانی نیز افت کرده است.

بیمارستان

 حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با فارس درباره تأثیر هدفمندی یارانه‌ها بر خدمات درمانی کشور افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها آثار مثبتی که داشته این است که موجب صرفه‌جویی و کاهش مصرف انرژی، آب، برق و گاز توسط مردم و به تبع آن در بیمارستان‌ها شده است.

وی ادامه داد:‌ مسئولان بیمارستان‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های بیمارستانی از راه‌های مختلف و خرید وسایل کنترلی و کم مصرف برای مدیریت مصرف انرژی و کاهش مصرف آن تلاش‌های زیادی کرده‌اند که آمار و رقم دقیق میزان این صرفه‌جویی آنها اوایل سال آینده گزارش می‌شود، سمینارهای مختلفی هم برای کاهش مصرف انرژی در بیمارستان‌ها برگزار شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تأکید کرد: بودجه مراکز وزارت بهداشت از این پس به‌صورت کاملاً عملیاتی تدوین می‌شود و ریز همه هزینه‌ها و کاهش یا افزایش آنها کاملاً مشخص است.

امامی رضوی ادامه داد:‌ اما مسئله مهم این است که بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و افزایش هزینه‌ها در کشور پیشنهاد وزارت بهداشت این بود که امسال تعرفه خدمات پزشکی به‌طور متوسط ۲۳‌درصد افزایش یابد تا بار افزایش هزینه‌ها برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جبران شود اما به هر حال دولت موافقت نکرد و به افزایش ۹‌درصدی تعرفه‌ها رأی داد.

وی گفت: اما دولت قول داد مابه‌التفاوت این تعرفه‌ها را که برای امسال در بخش دولتی ۳۵۰‌میلیارد تومان برآورد شد جبران کند اما متأسفانه این کسری جبران نشد و نخستین اثر آن تأخیر در پرداخت کارانه به پرسنل و تأخیر بیشتر در پرداخت هزینه خرید دارو از شرکت‌های دارویی است و بعد از آن افت کیفیت خدمات بیمارستانی است که نارضایتی بیشتر بیماران و مردم را سبب می‌شود.

کد خبر 154569
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز