همشهری آنلاین: یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: سعی کنید غذاها را بصورت متنوع مصرف کنید و از مصرف غذاهای سرخ کردنی و پرچرب پرهیز کنید.

گردو

دکتر بهزاد حیدر پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: افزایش مصرف چربی بخصوص کلسترول، خطر حملات قلبی را افزایش می‌دهد به منظور پیشگیری از این خطر باید از گوشت قرمز کمتر استفاده کرد و مصرف گوشت سفید را در اولویت قرار داد.

دکتر حیدر پور در ادامه تصریح کرد: مصرف روزانه سه عدد گردو بسیار مفید است زیرا باعث کاهش کلسترول خون می‌شود.

وی تاکید کرد: تا حد امکان غذاها را بصورت آب پز و یا کباب شده مصرف کنید. در صورتی که فشار خون بالا دارید، از زیاده روی در مصرف نمک بپرهیزید چون موجب تجمع مایعات در بدن شده و در نهایت باعث افزایش فشار خون و تنگی نفس می‌شود.

دکتر حیدرپور توصیه کرد: مصرف انواع شیرینی مانند قند و شکر را محدود کنید، از مصرف انواع روغن نباتی جامد، کره، خامه و شیر پرچرب و شیرینی‌های خامه‌دار که باعث تجمع چربی در بدن و در نهایت چاقی می‌شوند خودداری کنید.

وی گفت: می‌توان از روغن‌های نباتی مایع یا روغن زیتون، شیر و ماست و پنیر کم چرب به مقدار لازم استفاده کرد، افرادی که چربی خون بالا دارند و در حال معالجه هستند بیشتر از افراد عادی باید رعایت موارد فوق را بکنند.

دکتر حیدرپور در خاتمه اظهار داشت: در برنامه غذایی خود سعی کنید از سبزیجات، سالاد و میوه‌های تازه استفاده کنید زیرا این مواد حاوی انواع ویتامین هستند و از بروز یبوست نیز جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 151130
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز