همشهری آنلاین: حجت شکیبا، نقاش پیشکسوت پس از سالها اقامت در کانادا به تهران بازگشته تا بعد از 8 سال در گالری شکوه، ‌نقاشی‌های تازه خود را به تماشا بگذارد.

نمایشگاه

به گزارش همشهری آنلاین، حجت شکیبا متولد 1328 گرگان که نقاشی‌های خاطره‌انگیزش در شاهکارهای زنده یاد علی حاتمی در سریال‌های هزاردستان، کمال‌الملک و فیلم دلشدگان جاودانه شده است، نقاشی‌هایی با تم موضوعی هخامنشیان را از جمعه 13 آبان در گالری شکوه به تماشای علاقمندان می‌گذارد.

در این نمایشگاه حدود 30 تابلوی نقاشی ارائه می‌شود که از نزدیک به یکصد نقاشی وی انتخاب شده است.

این تابلوها در 10 سال اخیر خلق شده‌اند و درحالی به روی دیوار گالری شکوه می‌رود که کتاب نقاشی "کوروش"حجت شکیبا به زیور طبع آراسته شده است.

شکیبا در سال 1352 از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده است و نخستین نمایشگاه بین‌المللی خود را در سال 1356 در شهر بال سوئیس برپا کرد که از آن پس این روند در کشورهای مختلفی نظیر کانادا، انگلستان، بنگلادش و ... ادامه یافت.

از این هنرمند پیشکسوت کتاب‌های نقاشی "ایراندخت"، "نقش عکس در هنر ایران"، "خیام"، "حافظ"، "سه رنگ عشق"، "نقاشی‌های شکیبا" و اکنون "کوروش" به بازار نشر آمده است.

نمایشگاه نقاشی‌های حجت شکیبا تا 26 آبان دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا20 از این آثار در چهارراه فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو،‌ خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیرنوری، شماره 19 گالری شکوه دیدن کنند.

 

 

کد خبر 149817

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز