گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برنامه‌های شهرداری در دهه ولایت و ماه‌های محرم و صفر را تشریح کرد.

سید محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از برگزاری جلسه شورای‌عالی اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران خبر داد و گفت: در این جلسه برنامه‌های شهرداری تهران در دهه ولایت و ماه‌های محرم و صفر تشریح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

وی در تشریح محورهای این جلسه که به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: ویژه برنامه‌های دهه‌ولایت به مناسبت گرامیداشت روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر خم از 15 آبان در تمامی مناطق 22گانه شهر تهران آغاز خواهد شد و تا 25 آبان ماه ادامه می‌یابد.

ایازی با اشاره به جزئیات برنامه‌های پیش‌بینی شده شهرداری تهران در ایام دهه ولایت گفت: بیش از 49 عنوان برنامه با محوریت فضاسازی شهر تهران در دهه ولایت، ویژه‌برنامه‌های استقبال از دهه ولایت، جشن‌های دهه ولایت، برگزاری برنامه‌های نمایشگاهی و تجسمی، مسابقات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و تولید محصولات فرهنگی در این ایام توسط شهرداری مناطق و تمامی سازمان‌های تابعه شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان جزئیات موضوعی محورهای‌ شش‌گانه ویژه‌برنامه شهرداری تهران در ایام دهه ولایت تصریح کرد: چراغانی و آذین‌بندی، نورافشانی، طراحی، چاپ ونصب پرچم، اهتزاز بالن‌های فرهنگی با شعار‌های مذهبی، آذین بندی برج میلاد و برج آزادی به‌عنوان نمادهای شهر تهران، تلویزیون‌های شهری، هویت بخشی به سیمای بصری شهر و فضا‌سازی‌ تبلیغی مهم‌ترین برنامه‌های فضاسازی شهر تهران محسوب می‌شوند.

وی از برگزاری مراسم دعای عرفه در 1200 مسجد شهر تهران خبر داد و گفت: برگزاری مراسم دعای روح بخش عرفه در روز نهم ذیحجه در 1200 مسجد و انجام برنامه‌های مربوط به جشنواره شمسه نهج البلاغه عناوین اصلی ویژه برنامه‌های استقبال از دهه ولایت را به‌خود اختصاص داده‌اند.

ایازی همچنین از برگزاری جشن بزرگ ولایت و امامت ویژه تکریم سادات خبر داد و افزود: به ‌منظور تکریم سادات، جشن بزرگ ولایت و امامت ایام دهه ولایت برگزار خواهد شد. برگزاری جشن‌های سراسری دهه ولایت و امامت در 1200 مسجد شهر تهران و مسابقه خطبه‌خوانی غدیر، مولودی خوانی در بوستان‌های شهر تهران در ایام دهه ولایت از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام به شمار می‌روند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران عنوان کرد: در این ایام 8 عنوان برنامه‌های نمایشگاهی و تجسمی و 7 عنوان مسابقه فرهنگی و اجتماعی و ورزشی و 8 عنوان محصول فرهنگی با محوریت ترویج پیام غدیر و ولایت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده مدیریت شهری در ایام محرم و صفر گفت: با توجه به اینکه شهرداری تهران متولی ترسیم فضای عمومی شهر در مناسبت‌ها و ارائه ترویج فرهنگ مذهبی ودینی است. در این جلسه برنامه‌ها و تدابیر پیش‌بینی شده سازمان‌های تابعه شهرداری تهران در ایام محرم و صفر مورد بررسی قرار گرفت و جزئیات بیش از 15 عنوان برنامه در این ایام تشریح شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: تدبیری اتخاذ شده است تا در آخرین روزهای منتهی به شروع ایام محرم پرچم سیاه در تمامی مناطق شهر تهران به اهتزاز درآید. برگزاری مراسم آیینی، نمایشگاه‌های هنری و تجسمی، نمایشگاه ویژه عاشورا، گردهمایی بانوان عاشورایی، مراسم تعزیه‌خوانی، همایش حماسه عاشورا در برج میلاد، ویژه‌برنامه‌هایی در باغ‌موزه دفاع مقدس، نصب پرچم سیاه در اماکن تجاری نظیر مغازه‌ها و برگزاری مراسم ویژه عاشورا درمیدان امام حسین مهم‌ترین عناوین برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت ایام محرم و صفر را به‌خود اختصاص داده‌اند.

ایازی ادامه داد: باتوجه به تجربه سال‌های گذشته نمایشگاه عطر سیب به منظور حمایت فرهنگی از هیئت‌ها و حسینیه‌ها برگزار خواهد شد که در این نمایشگاه محصولات فرهنگی و عزاداری توزیع می‌شود که دراین مورد از پیشنهاد خادمان حسینیه‌ها و هیئت‌ها استقبال می‌کنیم. انتشار کتب و نرم‌افزارهایی با موضوع فرهنگ عاشورای حسینی از جمله برنامه‌هایی است که در حوزه فرهنگی به‌منظور معرفی و ترویج فرهنگ عاشورا تهیه و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین این شورا تصویب کرد که در 10 روز اول و 10روز آخر ماه صفر در سطح شهر تبلیغات تجاری نخواهیم داشت. علاوه بر این به‌منظور بزرگداشت مقام حضرت مسلم مراسمی در روز شهادت آن بزرگوار برگزارخواهد شد. ایازی گفت: هفته بسیج در آستانه محرم قرار دارد و ویژه‌برنامه‌هایی نیز برای این هفته درنظر گرفته شده است.

کد خبر 149781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز