همشهری آنلاین: دیدارهای دومین دور از مرحله‌ی مقدماتی جام حذفی باشگاه‌های فوتبال آلمان شامگاه سه‌شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ آبان) برگزار شدند. در دیدارهای انجام‌شده تیم‌های دسته‌برتری بوندس‌لیگا بدون استثنا حریفان خود از دسته‌های دیگر را شکست دادند و به یک‌هشتم نهایی رسیدند.

فوتبال

شامگاه سه‌شنبه آگسبورگ، تیم تازه‌وارد به دسته‌ برتر، با یک گل مهمان خود "رازن‌بال اسپورت لایپزیگ" را شکست داد؛ تیمی که در لیگ منطقه‌ای شمال آلمان (دسته‌ سوم) توپ می‌زند.

در همین چارچوب تیم آینتراخت، نماینده‌ شهر فرانکفورت، پس از ۱۲۰ دقیقه تلاش مغلوب کایزرزلاترن شد. تک‌گل مهمان را سوکوتو-پاسو دو دقیقه پیش از سوت پایان وقت اضافه‌ دوم به ثمر رساند.

در آخرین دور از بازی‌های جام حذفی پیش از مرحله‌ یک‌هشتم نهایی دو بازی میان تیم‌های دسته‌ برتری برگزار شد. در نخستین دیدار کلن شامگاه سه‌شنبه (۲۵ اکتبر/ ۳ آبان) به خانه‌ هوفن‌هایم رفت. در این بازی تیم میزبان با حساب ۲ بر 1 به پیروزی رسید. مهمان هم که این روزها در نیمه‌ پائینی جدول لیگ برتر آرام گرفته، از ادامه‌ کار در جام حذفی هم بازماند.

دومین دیدار میان تیم‌های دسته ‌برتری شامگاه چهارشنبه (4 آبان) میان تیم‌های هانوفر و ماینتس برگزار شد؛ مسابقه‌ای که پس از ۱۲۰ دقیقه دوندگی با یک گل به سود ماینتس مهمان پایان یافت. بازماندن از مرحله‌ یک‌هشتم نهایی جام حذفی، شیرینی برتری بر صدرنشین در لیگ برتر را به کام هانوفر تلخ کرد.

هامبورگ هم دومین پیروزی خود را با هدایت مربی جدید جشن گرفت. شاگردان تورستن فینک شامگاه چهارشنبه آینتراخت ترییِر، میزبان دسته ‌سومی خود را با حساب ۲ بر 1 پشت سر گذاشتند. مصاف این دو تیم در زمان‌های قانونی بازی نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک نداشت. سرانجام گل دقیقه‌ ۱۱۰ آئوگو هامبورگ را به جمع ۱۶ تیم برتر جام حذفی رساند. این تیم در حال حاضر در جدول بوندس‌لیگا از آخر دوم است.

هرتای پایتخت‌نشین، میانه‌نشین جدول بوندس‌لیگا هم از تیم‌های پیروز بازی‌های دور دوم جام حذفی بود. برلینی‌ها شامگاه چهارشنبه میزبان خود "قرمز-سفید اِسِن" را با ۳ گل از پیش رو برداشتند.

نورنبرگ هم با حساب دو بر یک "اِرتس‌گِبیرگه آئو" را شکست داد. میزبان این دیدار در دسته‌ دوم توپ می‌زند و فصل پیشین را در مکان پنجم جدول رده‌بندی این دسته به پایان برد. این پیروزی شاید بتواند گره از کار نورنبرگ در لیگ برتر باز کند.

اشتوتگارت هم دیگر تیم دسته ‌برتری بود که شامگاه چهارشنبه میزبان دسته ‌دومی خود را با شکست به خانه فرستاد. شاگردان برونو لابادیا ۳ گل به یکی از نمایندگان شهر فرانکفورت (FSV Frankfurt) زدند. اشتوتگارت در لیگ برتر هم ۱۷ امتیاز از ۱۰ بازی اندوخته و سایه به سایه‌ تیم‌های دوم، سوم و چهارم پیش می‌رود.

سنگین‌ترین شکست این مرحله را تیم "اف ث اینگول‌اشتات" در مقابل صدرنشین دسته‌ برتر متحمل شد. بایرن مونیخ شامگاه چهارشنبه (۲۶ اکتبر/ ۴ آبان) در پرگل‌ترین دیدار این مرحله مهمان دسته ‌دومی خود را شش بر صفر در هم کوبید. گل پنجم مونیخ، گل به خودی ماروین ماتیپ، مدافع حریف بود.

بوروسیا دورتموند، مدافع عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا و تیم دوم جدول فصل جاری (۲۰۱۲ - ۲۰۱۱) هم با دو گل از سد دینامو درسدن گذشت. بازی این دو تیم به دلیل خشونت و بی‌نظمی هواداران مهمان (درسدن) با ۱۵ دقیقه تأخیر آغاز شد. در نهایت هم چند مجروح، ۳ بار توقف بازی، و ۵۰ مورد دستگیری، ره‌آورد هواداران نه‌چندان مهربان تیم بازنده بود. دینامو درسدن در دسته‌ دوم لیگ فوتبال باشگاهی آلمان توپ می‌زند.

شالکه هم که پس از یک فصل دست‌وپنجه نرم کردن با سقوط، با هدایت هوب استیونس هلندی به مکان سوم جدول فصل جاری رسیده، به موفقیت‌های خود ادامه داد. این تیم میزبان دسته‌دومی خود، کارلسروهه را با گل‌های دیرهنگام هونتلار (دقیقه ۸۱) و ماتیپ (۸۳) شکست داد و راهی یک‌هشتم نهایی شد. این تیم در فصل گذشته (در آن زمان با هدایت رالف رانگنیک) با برتری پنج بر صفر بر دویسبورگ در دیدار فینال، قهرمان جام حذفی آلمان شد.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ هم آخرین تیم دسته‌ برتری بود که با شکست میزبان خود به یک‌هشتم جام حذفی باشگاه‌های فوتبال آلمان در فصل ۲۰۱۲ - ۲۰۱۱ رسید. شاگردان لوسیان فاوره سوئیسی شامگاه چهارشنبه "اف ث هایدنهایم" را با حساب ۴ بر ۳ شکست دادند. این پیروزی در ضربات پنالتی به دست آمد.

 

کد خبر 149683
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز