یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای پنجمین بار جام قهرمانی حذفی فوتبال آلمان به شالکه 04 رسید.

raul

پس از سال‌های 1937، 1972، 2001 و 2001 تیم فوتبال شالکه 04 برای پنجمین بار صاحب عنوان قهرمانی جام حذفی فوتبال آلمان (DFB-Poka) شد.

روز شنبه (31 اردیبهشت) در ورزشگاه المپیک شهر برلین و ر حضور 75 هزار تماشاگر، در یک دیدار یک طرفه تیم شالکه با پنج گل بر تیم دسته دومی ام.اس.فا دویسبورگ غلبه کرد و با این پیروزی، هم‌زمان بلیت حضور در رقابت‌های لیگ اروپا در سال آینده را هم به دست آورد. بعد از سال‌های 1966، 1975 و 1998 این چهارمین شکست دویسبورگ در فینال جام حذفی آلمان بود.

یولیان دراکسلر، ستاره‌ ۱۷ ساله شالکه، در دقیقه ۱۸ نخستین گل را وارد دروازه دویسبورگ کرد و هونتلار، ستاره‌ هلندی این تیم ۴ دقیقه بعد برای دومین بار دروازه حریف را گشود. دقایقی مانده به پایان بازی هوئه‌دس با ضربه سر توپ را برای بار سوم به تور دروازه دویسبورگ دوخت. درخور توجه که جفرسون فارفان، هافبک پروئی شالکه، سازنده هر سه گل تیمش در نیمه نخست بود.

خواردو، هافبک اسپانیایی شالکه که در دیدار پایانی، نقشی مرکزی در تیمش بازی می‌کرد و یکی از چهره‌های درخشان شالکه در این دیدار بود، در دقیقه ۵۵ توپ را برای چهارمین بار به تور دروازه دویسبورگ چسباند و هونتلار در دقیقه ۷۰ با زدن گل پنجم، تیر خلاص را بر پیکر حریف دسته دومی وارد ساخت.

کد خبر 135672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز