همشهری آنلاین: اولین ویژه برنامه کودک و نوجوان عصر سوره ویژه بیداری اسلامی با هدف آموزش تجربی صلح و دوستی، وحدت و کمک به همنوع، دیروز از ساعت 17 تا 19 در ایوان آینه حوزه هنری برگزار شد.

نمایش

به گزارش همشهری آنلاین، زهرا امینی کارشناس اجرایی ویژه برنامه کودک و نوجوان عصر سوره و مربی هنری کارگاه های ماسک سازی و نمایش این ویژه برنامه با بیان اینکه هدف از اجرای این ویژه برنامه آشنایی کودکان با صلح و همزیستی و همکاری است گفت: به منظور پیگیری این هدف تلاش کرده ایم تا بستری مناسب برای کودکان و نوجوانان ایجاد شود تا بتوانند خلاقیت خود را به نمایش گذاشته و در کنار یکدیگر همکاری و همیاری، وحدت و دوستی و کمک به همنوع را تجربه کنند.

امینی در ادامه افزود: حلقه پیوند میان این برنامه ها با بیداری اسلامی همین بحث صلح و وحدت و کمک به همنوع است چرا که همین فعالیت ها می تواند گام های اولیه و پایه ای باشد برای کمک های جدی تر در سطح بین المللی در تعامل با کشور های مسلمان منطقه.

کارشناس اجرایی ویژه برنامه کودک و نوجوان عصر سوره بیداری اسلامی به منظور تشریح برنامه های مربوط به کودک و نوجوان گفت: اکثر برنامه های ما از کارگاه های جمعی آموزشی تشکیل شده است، از جمله: کارگاه های نقاشی در دو بخش مداد رنگی و آبرنگ، کارگاه های ماسک سازی، مجسمه سازی با خمیر بازی، گریم کودکان، خیمه شب بازی، کارگاه از قصه تا نمایش،قصه پردازی به همراه خمیربازی و همچنین جنگ قرآنی است.

در اولین روز این ویژه برنامه، کارگاه نقاشی و ساخت مجسمه های خمیری در فضایی شاد با حضور کودکان و والدین شان برگزار شد.

در بخش دیگری از محوطه، کارگاه آموزشی ماسک سازی برقرار بود و پس از آن کارگاه از قصه تا نمایش دایر شد که با روایت یک داستان شروع شد و با ایفای نقش توسط کودکان و نوجوانان به جای شخصیت های آن قصه پیگیری شد.

از دیگر برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان در روز اول ارائه جنگ قرآنی توسط حجت الاسلام محمد زارع ایوقی، مربی کودک و نوجوان و از مبلغین دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بود که با زبان قابل فهم برای کودکان به بیان شمه ای از صلح طلبی اولیاء دین و مصادیق امروزی صلح طلبی و جنگ طلبی پرداخت.

ویژه برنامه های کودک و نوجوان عصر سوره ویژه بیداری اسلامی تا چهارشنبه 30 شهریور با ارائه برنامه های مشابه ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 146031
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز