دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرهنگی آخرین مهلت نام نویسی ناشران برای شرکت در دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس 20 شهریور است.

book

مشهد واحد مرکزی خبر، دبیر اجرایی دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه نام نویسی از ناشران علاقه‌مند به حضور در این نمایشگاه از 15 مرداد 90 آغاز شده است افزود: پیش بینی می‌شود افزون بر ناشران خراسان رضوی بیش از 80 ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه شرکت کنند.

حسن امیری ادامه داد: علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با مراجعه به پایگاه اینترنتی این نمایشگاه، فرم‌های مخصوص را تکمیل و تا 20 شهریور ارسال کنند.

او با اعلام آمادگی همه مراکز حفظ آثار استان‌های کشور و ناشران فعال وابسته به مراکز برای حضور در این نمایشگاه افزود: ناشران مراکز حفظ آثار و حتی ناشرانی که دست کم 10 عنوان اثر با موضوعات ادبیات پایداری و مقاومت، دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به چاپ رسانده اند، می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند. دبیر دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: مقرر شده است که این ناشران به صورت گروه های دو تا سه تایی و به صورت غرفه های مشترک محصولات و کتب خود را به نمایش بگذارند.

او آشنایی فعالان حوزه دفاع مقدس با امکانات موجود و نیازهای مخاطبان، تنظیم سند چشم انداز و آسیب شناسی حوزه نشر دفاع مقدس، ارزیابی عملکرد ناشران دفاع مقدس و ترسیم مسیر آینده، شکل گیری یک حوزه قوی و اثرگذار مقابل جنگ نرم و تحریف دفاع مقدس، تعامل ناشران با فعالان این حوزه، برگزاری نشست‌های فرهنگی درباره چالش‌های موجود در این عرصه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آثار مکتوب و ترویج فرهنگ کتابخوانی دفاع مقدس در سطح ملی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.دبیر دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس کشور فعال بودن همزمان نمایشگاه بزرگ از هبوط تا ظهور، نمایشگاه مربوط به جنایات منافقین و طرح بازسازی شده منطقه عملیات کربلای پنج را از برنامه‌های جنبی نمایشگاه ملی کتاب مقدس در مشهد عنوان کرد.

دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، همزمان با هفته دفاع مقدس و با مشارکت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه استان خراسان رضوی مهر امسال در محل مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد برگزار می‌شود.

کد خبر 144811
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز