یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

گروه حوادث: هواپیمای مسافربری ایرباس که از تهران عازم مشهد بود، پس از فرود در فرودگاه این شهر دچار حادثه شد و نیرو‌های امدادی را به محل کشاند.

plane

ساعت 2 بامداد (13 شهریور)  خلبان یک فروند هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان زمانی که اجازه فرود در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد را دریافت کرد، شروع به کم کردن ارتفاع کرد اما پس از فرود روی باند، چرخ‌های هواپیما آسیب دید و باعث ایجاد حادثه شد.

سعید چلندری، مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی، در تشریح جزئیات این حادثه گفت: زمانی که هواپیما روی باند فرودگاه نشست، بعد از رسیدن به انتهای باند دور زد تا در پارکینگ فرودگاه توقف کند، ناگهان خلبان اعلام کرد که مشکلی برای چرخ‌های هواپیما به‌وجود آمده و ما بلافاصله از نیروهای امدادی خواستیم در محل حادثه حضور یابند.

وی ادامه داد: امدادگران بعد از حضور در محل، مسافران را توسط سرسره‌های نجات پیاده کردند و آنها توسط اتوبوس‌های خدماتی به ترمینال مسافری انتقال یافتند.

چلندری با بیان اینکه انتقال مسافران حدود 2 ساعت به طول انجامید، تصریح کرد: خوشبختانه در این حادثه برای مسافران اتفاق خاصی پیش نیامد و فقط یک مسافر خانم هنگام پیاده شدن از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شد که توسط نیروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافت.

وی درخصوص علت حادثه نیز اظهار داشت: هنگامی که خلبان هواپیما در انتهای باند در حال دور زدن بود تا هواپیما را به پارکینگ منتقل کند، متأسفانه متوجه وجود سیستم‌هایی که برای کنترل هواپیماهای نظامی در کنار باند فرودگاه قرار داده بودند، نشد و چرخ‌های هواپیما بعد از برخورد با این سیستم‌ها دچار آسیب شد و بعد از شکسته شدن لندینگ‌گیر، هواپیما در همان محل متوقف شد. با این حال کارشناسان هواپیمایی کشور باید بعد از بررسی‌های تخصصی علت اصلی این حادثه را مشخص و اعلام کنند.

چلندری با بیان اینکه هواپیمای حادثه دیده 240 مسافر و 17 خدمه داشت، بیان کرد: در بین مسافران هواپیما محسن رضایی و کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز حضور داشتند که خوشبختانه در این حادثه آسیبی به آنها نرسید و با توجه به 2 بانده بودن فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، مشکلی برای سایر پروازها نیز به‌وجود نیامد.

در همین حال رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی مشهد در گفت‌وگو با ایسنا تعداد مجروحان حادثه را 11 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 8 نفر به‌صورت سرپایی درمان شدند و 3 نفر که از ناحیه لگن دچار صدمه شده یا به خاطر استرس ناشی از فرود نامناسب دچار مشکلات تنفسی و قلبی شده بودند، به بیمارستان انتقال یافتند.

کد خبر 144736
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز