جمعه ۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

گروه حوادث: به‌دنبال ناپدید شدن یک هواپیما 2 نفره در ارتفاعات 3 هزار نوشهر، جست‌وجوی تیم‌های امدادی برای مشخص شدن سرنوشت2 خلبان این هواپیما آغاز شد.

plane

ساعت 11:30 پنجشنبه گذشته وقتی2 هواپیمای فوق سبک در فرودگاه آزادی تهران تیک‌آف کردند تا راهی یکی از شهرهای شمال کشور شوند، هیچ‌کس از سرنوشتی که در انتظار یکی از هواپیماها بود خبر نداشت. سرنشینان این هواپیما یک استاد خلبان و یک خلبان باسابقه و حرفه‌ای هواپیماهای فوق سبک بودند که قصد داشتند آن روز برای پروازی تفریحی به نوشهر بروند. 40 دقیقه از برخاستن هر دو هواپیما گذشته بود که خبر بدی به گوش مسئولان فرودگاه آزادی رسید. خبری که از ناپدید شدن یکی از هواپیماها در ارتفاعات 3 هزار نوشهر داشت.

درحالی‌که هواپیمای دیگر به فرودگاه مقصد رسیده بود اما با گذشت چند دقیقه هنوز از هواپیمای دوم خبری نبود و همین مسئله باعث شد که تیم‌های جست‌وجو به سرعت تشکیل و عملیات تجسس آغاز شود. حسین حیدری، خلبان هواپیماهای فوق سبک و یکی از اعضای تیم جست‌وجو در تشریح این حادثه به همشهری گفت: سرنشینان هواپیمای ناپدیدشده 2 نفر از خلبان‌ها و استاد خلبان‌های حرفه‌ای بودند و به همین دلیل باور اینکه برای آنها حادثه‌ای رخ داده است، مشکل بود. اما از آنجا که در روز پرواز هوا ابری و مه آلود بود این احتمال داشت که به خاطر دید کم برای آنها اتفاق بدی افتاده باشد. به همین دلیل خیلی زود با همکاری تیم کوهنوردی هلال احمر، عملیات جست‌وجو را شروع کردیم.

وی ادامه داد: ابتدا یکی از بالگردهای هلال احمر برای جست‌وجوی سریع به منطقه اعزام شد اما با توجه به ابری و مه آلود بودن هوا، اعزام این بالگرد نتیجه‌ای نداشت و عملیات از طریق زمینی ادامه یافت.
حیدری تصریح کرد: با توجه به مشخص بودن منطقه ناپدید شدن هواپیمای مورد نظر که ارتفاعات 3 هزار نوشهر بود، تیم‌های جست‌وجو به این منطقه اعزام شدند و به پرس و جو از اهالی محلی پرداختند. در این میان برخی از چوپان‌های منطقه گفتند که یک هواپیما را درحالی‌که آتش گرفته و در حال برخورد با کوه بود دیده بودند. بنابراین تیم‌های جست‌وجو راهی جایی شدند که احتمال سقوط هواپیما در آنجا بود اما با گذشت بیش از 24 ساعت جست‌وجو، هیچ ردی از هواپیما و خلبان‌های آن به دست نیاوردند. براساس این گزارش، هواپیمای حادثه دیده، یک هواپیمای خصوصی و متعلق به یکی از سرنشینان آن بود که تا‌کنون پروازهای زیادی انجام داده بود و در حال حاضر تلاش تیم‌های جست‌وجو برای مشخص کردن سرنوشت 2 خلبان آن ادامه دارد.

کد خبر 144074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز