گروه شهری: مدیر بافت‌های تاریخی شهر تهران با بیان اینکه حمایت از ثبت و حریم‌گذاری آثار تاریخی تهران در دست انجام است، گفت: در این زمینه حریم موقت برای آثار واجد ارزش با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی شناسایی و تعیین می‌شود.

tehran history

بهروز کاشف، با بیان این مطلب افزود: حمایت از ثبت و حریم‌گذاری آثار تاریخی شهر تهران از اولویت‌هایی است که در سال‌جاری دنبال می‌شود. وی ادامه داد: شناسایی و تعیین حریم موقت برای آثار واجدارزش پایتخت از جمله اقداماتی است که با همکاری سازمان میراث فرهنگی در این زمینه انجام می‌شود. مدیر بافت‌های تاریخی شهر تهران در ادامه اظهار کرد: راهبری پروژه‌های نیمه تمام سال گذشته نیز از اولویت‌هایی است که امسال پیگیری خواهد شد. وی با اشاره به سایر برنامه‌ها در سال‌جاری گفت: شناسایی و مستند‌سازی‌ میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی ملموس و غیرملموس در شهر تهران در راستای تدوین پایگاه داده‌های مکانی نیز از دیگر برنامه‌های سال‌جاری است.

کاشف با اشاره به اهمیت بافت‌های تاریخی به‌عنوان هویت شهر اظهار کرد: حمایت از بافت‌های تاریخی و توجه جدی به آن از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود و در این زمینه دوره‌های مختلف آموزشی و آشنایی با تجربیات سایر کشورها برای دست اندرکاران این حوزه پیش‌بینی شده است. وی افزود: همچنین بسته‌های آموزشی، ترویجی و خبری در جهت شناساندن آثار تاریخی و ارزشی شهر با همکاری سایر سازمان‌های مربوطه تولید و توزیع خواهد شد.

کد خبر 144090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز