سازمان سنجش جزئیات پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز و رتبه اول کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی 91 - 90 را اعلام کرد. بر این اساس داوطلبان تا 8 شهریور برای انتخاب رشته مهلت دارند.

دانشگاه

تمامی دانش‌آموختگان دوره‌های کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) که دارای شرایط هستند، باید براساس برنامه زمانی اعلام شده جهت ثبت نام و انتخاب رشته به سایت اینترنتی www.sanjesh.org مراجعه و جهت تحویل فرم‌های مربوطه طبق برنامه اقدام کنند. در کارشناسی ناپیوسته، دانشجویان رتبه اول در بین دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی دانشگاه محل تحصیل که ظرف مدت حداکثر 4نیمسال دانش‌آموخته شوند و دارای معدل میانگین کل حداقل 17 باشند، مشمول این آیین‌نامه هستند. در کارشناسی پیوسته، دانشجویان ممتاز که حداکثر در مدت 8 نیمسال دانش‌آموخته شوند و به لحاظ معدل میانگین کل جزو 10 درصد برتر در بین دانشجویان هم‌رشته و هم ورودی (مجموع دوره‌های روزانه و شبانه) خود باشند، مشمول این آیین‌نامه می‌شوند. فارغ‌التحصیلی و طرح موضوع در کمیته کارشناسی مسائل استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پس از تایید نهایی معاونت آموزشی وزارت متبوع و استفاده از تسهیلات مربوط برای داوطلب امکان‌پذیر است و تحویل تاییدیه مورد نظر جهت جایابی و معرفی به سازمان سنجش آموزش کشور الزامی است.

براساس این اطلاعیه ثبت‌نام و انتخاب رشته کنکور ارشد از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش از اول تا هشتم شهریورماه انجام می‌گیرد و تحویل معرفی‌نامه و سایر مدارک به‌صورت حضوری نیز در روزهای 9 تا 15 شهریور ماه در محل سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود. دانشجویان واجد شرایط می‌توانند فرم ممتازی یا رتبه اولی مربوط به‌خود را با انتخاب یکی از گزینه‌های اعلام شده چاپ و جهت تایید به دانشگاه محل فارغ‌التحصیلی خود مراجعه کنند.

دانشگاه‌ها موظف هستند فهرست اسامی و مشخصات دانشجویانی را که توسط خود دانشگاه به‌صورت مستقیم و مشروط پذیرش شده‌اند، مطابق فرم اعلام وضعیت حداکثر تا تاریخ 15 شهریور 90 جهت بررسی و تایید نهایی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند. ضمناً درصورت عدم‌ارسال مدارک، سازمان سنجش آموزش کشور هیچ تعهدی نسبت به تایید دانشجویان پذیرفته شده نخواهد داشت.
آن دسته از داوطلبانی که به غیر از آزمون‌های سراسری از طریق هیأت علمی، جشنواره خوارزمی و... وارد دانشگاه شده‌اند، مجاز به ورود اطلاعات در سایت اینترنتی نیستند و می‌توانند با ارائه تصویر معرفی‌نامه مرتبط از تاریخ 9 تا 15 شهریور به‌صورت حضوری به سازمان سنجش آموزش کشور جهت تشکیل پرونده و تحویل مدارک مراجعه کنند.

آن دسته از داوطلبانی که قادر به مراجعه حضوری به سازمان سنجش آموزش کشور نیستند، باید مدارک خود را از طریق اداره پست به‌گونه‌ای ارسال کنند که حداکثر تا تاریخ 15 شهریور به سازمان تحویل شود. داوطلبان می‌توانند از تاریخ 20 تا 25 شهریور به سایت سازمان مراجعه کنند و درصورت آماده بودن معرفی‌نامه خود، جهت دریافت آن به‌صورت حضوری به این سازمان مراجعه‌کرده و جهت پذیرش و تمامی امور مربوطه به دانشگاه مراجعه کنند. سازمان سنجش تاکید کرده است پس از انقضای مهلت مقرر برای ثبت نام هیچ‌گونه تقاضایی قابل پذیرش نیست .

آن دسته از داوطلبانی که در سال 89 به دانشگاه‌ها معرفی شده‌اند و دانشگاه‌ها با پذیرش آنان مخالفت کرده‌اند، درصورت ارائه نامه کتبی عدم‌پذیرش به این سازمان (از دانشگاه معرفی شده) می‌توانند جهت ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند. براساس دستورالعمل اجرایی جایابی گروه دانشجویان ممتاز، دانشجویان ممتاز دوره‌های روزانه و شبانه به دوره‌های روزانه و درصورت تمایل در دوره‌های پایین‌تر، دانشجویان ممتاز دوره‌های پیام نور به دوره‌های پیام‌نور، دانشجویان ممتاز دوره‌های غیرانتفاعی به دوره‌های پیام‌نور و غیرانتفاعی معرفی می‌شوند. درصورت اخذ پذیرش از دانشگاه موردنظر داوطلب و اعلام کتبی آن به سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش دانشجویان ممتاز در دانشگاه‌های دیگر اعم از دولتی و غیردولتی از نظر این سازمان بلامانع است. دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی صرفاً می‌توانند در مؤسسات غیردولتی ـ غیرانتفاعی و دانشگاه پیام‌نور از تسهیلات پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز آیین‌نامه مذکور استفاده کنند.

کد خبر 144062
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز