همشهری آنلاین: نخستین نشان درجه یک هنری مؤسسه فرهنگی اکو به دو تن از استادان برجسته خوشنویسی ایران و ترکیه اهدا شد.

به گزارش مهر، سه‌شنبه شب 25 مردادماه ماه طی مراسمی با حضور بلند آرینچ، معاون نخست وزیر ترکیه، خالد ارن، رئیس مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی ترکیه (سازمان ارسیکا) و حجت‌اله ایوبی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، اولین نشان درجه یک هنری این مؤسسه به پاس یک عمر تلاش بی‌شائبه و مؤثر در عرصه هنر خوشنویسی به استاد غلامحسین امیرخانی از کشور ایران و استاد حسن چلبی از کشور ترکیه اهدا شد.

در این مراسم که همزمان با چهارمین جشنواره خوشنویسی اکو در ترکیه و در حضور جمعی از استادان خوشنویسی ایران و ترکیه و فرهیختگان و اصحاب رسانه‌های ترکیه در کاخ دلمه باغچه استانبول برگزار شد، استاد غلامحسین امیرخانی، یکی از برجسته ‌ترین خوشنویسان ایران با به اشاره به جایگاه والای نمایشگاه‌های خوشنویسی اکو، افزود: من امیدوارم هنر بتواند جایگاه رفیع‌ تر و وسیع‌ تری در دنیای امروز به دست بیاورد چون معتقدم مأموریت تاریخی هنر، نزدیک کردن انسان‌ها به هم و عمیق‌تر کردن عواطف آن‌ها است.

استاد حسن چلبی، یکی از مشهورترین خطاطان ترکیه و جهان اسلام نیز در مراسم اهدای نشان عالی هنری، ضمن تشکر از مؤسسه فرهنگی اکو برای این اقدام، گفت: امروز یکی از افتخارآمیزترین روزهای زندگی‌ام است.

نشان درجه یک هنری مؤسسه فرهنگی اکو که برای اولین بار در جشنواره خوشنویسی اکو در استانبول رونمایی شد، توسط استاد اسداله کیانی، طراحی شده است و روکشی از طلای اصل دارد.

نشان‌های مؤسسه فرهنگی اکو در بخش هنر، شامل نشان درجه یک هنری برای قدردانی از زحمات و تلاش‌های استادان، پیشکسوتان و پیشگامان هنر کشورهای عضو اکو؛ نشان درجه دو هنری برای سپاس از هنرمندان فعال در حوزه اکو و نشان درجه سه هنری برای تقویت استعدادهای نو و تشویق و حمایت از هنرمندان جوان کشورهای عضو اکو می‌شود که در مناسبت‌های مرتبط به آنان اهدا خواهد شد.

چهارمین دوره نمایشگاه خوشنویسی اکو، از 24 مرداد تا اول شهریور در کاخ موزه دلمه باغچه استانبول برپا خواهد بود.

 

کد خبر 143436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز