گروه حوادث: عامل قتل عام هولناک قلعه‌حسن‌خان که با شلیک ده‌ها گلوله مرگ 6 نفر را رقم زده بود، روز شنبه در شعبه 71 دادگاه کیفری پای میز محاکمه خواهد رفت.

متهم

عصر یکم شهریور ماه سال88 ساکنان خیابان عالمی قلعه‌حسن‌خان که صدای شلیک چند گلوله را شنیده بودند، وحشت زده به خیابان ریختند. آنان مرد خشمگینی را دیدند که در حالتی غیرعادی تیراندازی می‌کند. این مرد به نام محمد که از ثروتمندهای قلعه‌حسن‌خان بود در ساختمان 5طبقه‌اش درحالی‌که اسلحه کلاشینکف در دست داشت خانواده‌اش را به گلوله بست و سپس به پشت بام رفت. او هنوز تیراندازی می‌کرد و در همان لحظه بود که پسر 9ساله‌ای به‌نام امیرحسین که برای تماشا به خیابان آمده بود هدف گلوله قرار گرفت و او نیز به قتل رسید.

همزمان با تیراندازی جنون آمیز این مرد پلیس منطقه را تحت محاصره خود درآورد تا مرد مسلح را به دام اندازد، اما او همچنان شلیک می‌کرد و توجهی به اطرافش نداشت. ماموران تک تیر انداز نیز باید وارد عمل می‌شدند و با دستگیری وی به این صحنه وحشتناک پایان می‌دادند. آنها با مستقر شدن در راه پله‌ها سرانجام با شلیک گلوله به سمت قاتل او را دستگیر کردند. در این قتل دسته جمعی 6زن، مرد و کودک کشته شده و 12 نفر نیز مجروح شدند. محمد عامل این قتل عام هولناک که ده‌ها گلوله شلیک کرده بود در تحقیقات پلیس شهریار گفت:

من 2 همسر دارم که با هم در یک ساختمان زندگی می‌کردیم و از آنها 11 بچه دارم. 15 سال پیش درحالی‌که همسر و فرزند داشتم به خواستگاری زهرا رفتم. او 20 سال از من کوچک‌تر بود و فقط به خاطر پول با من ازدواج کرد و به همین دلیل با او اختلاف شدیدی داشتم. همسرانم اصلا اهمیتی به من نمی‌دادند. بارها به این وضعیت اعتراض کردم اما برایشان مهم نبود تا اینکه فکر کشتن آنها به سرم زد. وی افزود: سال‌ها بود که در خانه اسلحه نگه می‌داشتم و تصمیم گرفتم آنها را به قتل برسانم چون از این وضعیت خسته شده بودم.

وقتی به سمت اعضای خانواده‌ام شلیک کردم کنترلم را از دست دادم. نمی‌دانم چطور شد که به پشت بام رفتم و دیوانه وار شلیک کردم. می‌خواستم در آخر خودکشی کنم اما پیش از آنکه گلوله‌ای به سرم شلیک کنم ماموران دستگیرم کردند. قربانیان این حادثه، زهرا همسر دوم متهم و دختر وی بودند که در طبقه اول کشته شدند. این در حالی است که همسر اول مرد تیر انداز و دختر خوانده‌اش بر اثر شلیک گلوله به‌شدت مجروح شدند. در طبقه دوم نیز خواهر و برادری به نام محمد و فاطمه، که در طبقه پایین واحد مسکونی قاتل زندگی می‌کردند، در راه پله‌ها پیام (پسری که برای دفاع از خانواده مرد قاتل وارد ساختمان شده بود) و در خیابان پسربچه 9ساله‌ای به‌نام امیرحسین به کام مرگ فرستاده شده بودند.

کد خبر 142797
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز