همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار هنرمندان خودآموخته از 12 تا 17 شهریورماه در گالری دی به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش مهر، در این نمایشگاه آثاری از مکرمه قنبری از هنرمندان برجسته خودآموخته، اکرم سرتختی، بهروز دیلمی، صغری عبداللهی، پروین جلالی، داود کوچکی، مصطفی مهرعلیزاده، علیرضا دزواره و... آثار نقاشی و مجسمه ارائه خواهد شد.

فریال سلحشور مدیر گالری دی درباره این نمایشگاه گفت:"از سال 83 آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آمد که همواره با استقبال روبه‌رو می‌شد.

این فکر در ذهن ما جرقه خورد تا انجمنی در حمایت هنرمندان خودآموخته تاسیس کنیم. هم‌اکنون هیات امنا و هیات مدیره این انجمن مشخص شده و به زودی ثبت می‌شود".

وی افزود: از این به بعد آثار مکرمه قبنری با تایید این انجمن در معرض نمایش و فروش قرار می‌گیرد و گالری دی نیز به عنوان دبیرخانه انجمن فعالیت خواهد کرد.

سلحشور ابراز امیدواری کرد گالری دی مکانی برای ارائه آثار هنرمندانی باشد که به گالری‌دارها دسترسی ندارند یا مورد قبول آنان واقع نمی‌شوند.

مدیر گالری دی درباره آثار مرحوم مکرمه قنبری گفت: من و همسرم سال‌ها از سراسر دنیا آثار هنرمندان خودآموخته را جمع‌آوری می‌کردیم اما زمانی که با آثار خانم مکرمه روبه‌رو شدیم دنیایی از رمز و راز و همراه با نبوغ در انتخاب رنگ‌ها را شاهد بودی که ما را شگفت‌زده کرد.

گالری دی در ابتدای پاسداران، تنگستان4، ناز1، کوچه ترانه، پلاک 3 واقع است.

 

کد خبر 142767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز