همشهری آنلاین: پروژه "جعبه تقسیم" با حضور 13 هنرمند بین‌المللی به انتخاب امیرعلی قاسمی روز جمعه 14 مرداد ماه به صورت همزمان در دو گالری شهر تهران و پروژه‌های پارکینگ آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، آنکه شوتلر،امانوئله رودو، ماتئو رووسکیاتو، یومنا چالا ،جانو غوصی ،سدریک بامفورد،ولفرام‌ هان،فدریکه برات،گیزا شرامل،ملانی شلختر،جم کایا،جونیشیرو ایشی و نیکولاس وایز از جمله سیزده هنرمندی هستند که از روز جمعه مجموعه آثار خود را در گالری‌های محسن و آتبین و همچنین پروژه‌های پارکینگ به نمایش می‌گذارند.

امیر علی قاسمی - نمایشگاه گردان این مجموعه - در یادداشتی نوشته است:" جعبه تقسیم را که باز می‌کنید،اگر برقکار شما خیلی هم خوش سیلقه و اهل نظم نباشد امکان دارد به ملقمه‌ای از سیم‌ها، مدار‌ها و صفحات الکترونیکی برخورد کنید و بدون آن که بلافاصله از آن سر در بیاورید، فیوز‌هایی را خواهید دید و کلید‌هایی برای روشن خاموش کردن کل یا بخشی از مجموعه.

احتمالا امتحان کردن یکی دو تا شان، ما را در تاریکی مطلق بگذارد، چرا که ممکن است، مربوط به چراغ بالای سرمان باشد.

آنچه در وهله اول به چشم می‌آید، تمرکز حامل‌های انرژی است که هر یک به سویی می‌روند، شاید بسیار دور، کیلومترها دور از یکدیگر ... اما هر چه که هست حتما از این محدوده گذشته‌اند.

حد‌اقل می‌شود برشی از وضعیت اکنون را مشاهده کرد، بدون آنکه ربطی مستقیم به جعبه تقسیم‌های دیگر داشته باشد.

آنچه ممکن به تشریح این وضعیت کمک کند آن است که ما اکنون درپوش جعبه تقسیم را در تهران بر‌داشته‌ایم و در حال نگاه کردن به آن هستیم".

این هنرمند معاصر در ادامه این نوشته آورده است:"13 هنرمندی که در این تجربه مستقل جای گرفته‌اند، هر یک تجربیاتی منحصر به فرد دارند. از شاعری گرفته تا فیلمسازی . از تدریس کیک بوکسینگ و از نجاری تا گرافیک، اجرا و چیدمان صدا.

این بار در تهران سعی بر آن بوده تا آنچه منتقل می‌شود صرفا "بریدن" و "چسباندن" نباشد. کنجکاوی را تحریک کند ضمن آنکه عجیب و غریب نباشد.اکثر آثار این مجموعه برای بار نخست است که به نمایش در می‌آیند و یا اختصاصا برای این نمایشگاه ساخته شده‌اند".

قاسمی همچنین درباره دلایل انتخاب این گالری‌ها توضیح داده است:" انتخاب دو گالری حرفه‌ای و متفاوت و یک فضای تجربی با هدف نمایش آثار به این منظور صورت گرفته است".

گالری محسن در تهران، خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینای شرقی،پلاک 42 واقع شده است و علاقمندان می‌توانند روزانه غیر از پنج‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

نگارخانه آتبین نیز در تهران، خیابان ولیعصر، جنوب چهارراه پارک وی،انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، پلاک 42 واقع شده و ساعت بازدید علاقمندان از این پروژه از 17 تا 21 است.

اما در پروژه های پارکینگ که در شهرک غرب، بلوار دادمان، نرسیده به پل یادگار خیابان میلاد، میلاد چهار پلاک یک واقع شده است، بازدید تنها با وقت قبلی امکان پذیر است.

نمایشگاه "جعبه تقسیم" از 14 تا 26 مردادماه در این سه مجموعه ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 142117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز