سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: اوباما توانایی جلوگیری از سقوط بازار را ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این روزنامه افزود: کاهش میزان اعتبار در آمریکا که ناشی از بن بست سیاسی در واشنگتن بود باعث شد که روز دوشنبه بدترین روز برای بازار بورس این کشور باشد.

اعلام کاهش رتبه اعتباری آمریکا از AAA به AA+ توسط موسسه استاندار اند پورز- STANDARD & POOR'S - در روز جمعه موجب تکان های شدیدی در بازارهای جهانی شد. این مسئله همچنین باعث شد نگرانی ها در مورد بزرگترین اقتصاد دنیا افزایش پیدا کند.

به رغم وعده‌های اوباما درباره طرح کاهش بدهی‌ها و اثرات مثبت آن روز دوشنبه روز پر آشوبی برای بازار بورس آمریکا بود.

اوباما گفت: بازارها فرود و فرازهای زیادی دارند اما اینجا امریکاست. مهم نیست که یک موسسه چه نظری بدهد رتبه اعتباری کشور ما همیشه AAA بوده و خواهد بود. اما پس از این اظهارات شاخص سهام داو جونز که قبلا 400 واحد کاهش پیدا کرده بود 200 واحد بیشتر تنزل کرد.

واشنگتن تایمز افزود : بازارهای بورس آسیا هم در روز سه‌شنبه  18 مرداد سقوط بیشتری داشت.قیمت نفت هم همزمان با ارزش سهام در نیویورک کاهش پیدا کرده و در عوض قیمت طلا بالا رفته است.

موسسه استاندار اند پورز -S & P - و بسیاری از کارشناسان مستقل بر این باورند که مسئله بدهی های آمریکا مشکل بسیار بزرگی برای این کشور است و برای حل آن هم باید درآمدها را افزایش داد هم هزینه‌ها را کم کرد و هم باید در برنامه‌های خدمات اجتماعی و درمانی اصلاحاتی را ایجاد کرد.

کد خبر 142700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز