مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده مردم ورامین در مجلس از موافقت رئیس جمهور برای اتصال متروی تهران به شهرستان ورامین با ماموریت ویژه احمدی نژاد به نیکزاد خبر داد.

"سیدحسین نقوی حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) با بیان اینکه احمدی‌نژاد با اتصال متروی تهران به ورامین موافقت کرده است، تأکید کرد: با بهره‌برداری از متروی ورامین تحول عظیمی در حمل و نقل استان تهران ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیش از این و در سفر اول هیئت دولت به شهرستان ورامین مقرر شده بود با اختصاص بودجه‌ای قطار بین شهری برای شهرستان ورامین ساخته شود که این مصوبه ساخت قطار بین شهری با عنایت رئیس جمهوری به شهرستان ورامین به مترو تبدیل شد.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی دستورهای لازم برای انجام مطالعه‌های تکمیلی را برای ساخت متروی ورامین صادر کرده است، افزود: کار ساخت قطار بین شهری ورامین از پیمانکار قبلی گرفته و به پیمانکار مترو واگذار شد.

تقوی حسینی اجرای این طرح را مطالبه جدی مردم از دولت عنوان کرد و تصمیم جایگزینی اتصال مترو به جای قطار شهری را یکی از راهبردی‌ترین تصمیم‌ها برای حمل و نقل بهتر در حوزه انتخابیه‌اش برشمرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت قطار بین شهری ورامین ۳۰ میلیارد تومان بود که این رقم به علاوه مبلغی که شرکت مترو به آن اضافه می‌کند، ۶۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با تخصیص به‌هنگام اعتبارهای این طرح مردم ورامین تا پایان سال آینده از وجود مترو در شهرشان بهره‌مند شوند.

 

کد خبر 142625
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز