وزیر نفت با بیان این که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) باید مرحله به مرحله شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند،گفت: این قرارگاه باید به جایگزینی برای شرکت‌های بزرگ خارجی تبدیل شود.

رستم قاسمی

رستم قاسمی وزیر نفت و فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا روز گذشته در مراسم تودیع خود در سخنانی اظهار داشت: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران باید کارهای کوچک و متوسط را رها کند زیرا فعالان بخش خصوصی در کشور برای این فعالیت‌ها حضور دارند.

وزیر نفت افزود: این قرارگاه بزرگترین مجموعه پیمانکاری در کشور است که باید تقویت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ قاسمی با بیان این که کارهای انجام نشده بسیاری در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: از نظر زمانی فاصله چندانی با سند چشم انداز 20 ساله نداریم اما از نظر حجم کارها، فعالیت‌های گسترده ای باقی مانده است.

وی ادامه داد: عقب ماندگی موجود نسبت به اهداف سند چشم انداز با انجام کارها از طریق روال عادی امکان‌پذیر نیست و باید روال دیگری را در پیش گرفت.

وزیر نفت همچنین با یادآوری اقدامات انجام شده در این وزارتخانه تاکید کرد با روحیه جهادی و از طریق کمک نیروهای این وزارتخانه می‌توان کارهای خوبی را انجام داد.

فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اظهار داشت: اگر چه من مامور خدمت در وزارت نفت شده ام اما همه وجود من در سپاه پاسداران است و سپاه مکان مقدسی است.

وی تصریح کرد: به دلیل دلبستگی به سپاه پاسداران ، ترک قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای من سخت است.

فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت های این قرارگاه گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است اما امروز از نیروهای توانمند و متخصص برخوردار است و ابزار، امکانات، تجهیزات و ساختار خوبی در آنجا وجود دارد.

قاسمی با تاکید بر ضرورت توجه به سلامت کاری در قرارگاه خاتم الانبیا(ص) افزود: اگر در قرارگاه مشکلی به وجود بیاید ادامه کار با مشکل مواجه می‌شود.
وی، صداقت را ویژگی دیگر قرارگاه خاتم الانبیا(ص) دانست و خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران نیازی ندارد که آخرت خود را برای کسب درآمد دنیا خراب کند.

وی ویژگی دیگر این قرارگاه را توجه به کیفیت کار بیان کرد و اظهار داشت: کیفیت از شاخصه های مهم این قرارگاه است که باید ادامه یابد.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به سرعت پایین اجرای پروژه ها در کشور گفت: با وجود این که زمان متوسط اجرای پروژه‌ها از 13 به 10 سال رسیده است اما با استاندارد جهانی فاصله زیادی داریم.

قاسمی در بخش دیگری از اظهارات خود به فعالیت های قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در مورد محرومیت زدایی تاکید کرد و یادآور شد: بیش از 10 هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور توسط این قرارگاه در حوزه های مدرسه سازی، آب رسانی، برق رسانی و غیره انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که این قرارگاه بتواند جایگزین خوبی برای جهاد سازندگی در کشور باشد.

فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) همچنین با یادآوری سوابق 'ابوالقاسم مظفری شمس' فرمانده جدید قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اظهار امیدواری کرد که از طریق همدلی و همفکری فعالیت های این قرارگاه به خوبی تداوم یابد.

 

کد خبر 142504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز