همشهری آنلاین: فراخوان نخستین جشنواره سراسری "طواف تا ولایت" در چهار بخش تجسمی، نمایشی، موسیقی و مقاله منتشر شد.

به گزارش ایسنا، بخش هنرهای تجسمی این جشنواره شامل نقاشی، پوستر، سفال و سرامیک، خوشنویسی و عکاسی است و متقاضیان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا 15 شهریور به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

نتیجه بازبینی این آثار اول مهر و نتایج آثار منتخب 20 مهر اعلام خواهد شد.

بخش هنرهای نمایشی این جشنواره نیز در سه حوزه صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌خوانی مرتبط با موضوع جشنواره با محوریت توحید و ولایت برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند طرح و یا نمایشنامه‌های خود را تا 25 مرداد به این جشنواره ارسال کنند. نتایج بازبینی آثار ارسالی 10 مهر و نتایج آثار منتخب در بخش هنرهای نمایشی 20 مهر اعلام خواهد شد.

آثار بخش موسیقی نیز باید حداکثر تا 15 شهریور ارسال شود. نتایج آثار منتخب این بخش نیز 15 مهر اعلام خواهد شد.

همچنین این جشنواره پذیرای مقاله‌های تخصصی در شاخه‌های تجسمی ،موسیقی و بخش ویژه پژوهشی در بخش بین‌المللی و داخلی نیز هست و علاقمندان باید مقاله‌های ارسالی خود را به همراه خلاصه کوتاهی از مقاله با فایل word و حداکثر در 20 صفحه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

بخش بین‌الملل این جشنواره نیز با دعوت از رایزن‌های فرهنگی کشورهای مسلمان، کشورهای جنبش عدم تعهد، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای همجوار ایران برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه آثار استادان و هنرمندان، برگزار کارگاه‌های عملی و آموزش هنری، مسابقه نقاشی کودک و نامه‌ای به حضرت علی (ع)، اجرای ویژه برنامه‌های موسیقی سنتی، بازدید رایگان ویژه ایتام و سادات و کودکان با بیماری‌های خاص از برج آزادی و اهدای کتاب به آنها، برگزاری جلسات نقد و بررسی و سمینارهای تخصصی، رونمایی از کتب علمی و پژوهشی، برپایی غرفه عرضه محصولات فرهنگی - هنری و صنایع دستی و برگزاری برنامه‌های نقالی و پرده خوانی نیز از دیگر برنامه‌های جنبی است که در حاشیه برگزاری این جشنواره برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره سراسری "طواف تا ولایت" توسط بنیاد فرهنگی هنری رودکی و با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اعیاد قربان و غدیر از 16 تا 24 آبان در برج آزادی برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی میدان آزادی، زیر برج آزادی، مرکز فرهنگی هنری انقلاب اسلامی ارسال کنند.

کد خبر 142016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز