گروه اقتصادی: رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان بخش خصوصی حاضر در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه مجلس نگران بخش صنعت و تولید است، از اعضای اتاق خواست تا ارزیابی‌های خود را در زمینه‌های تولید و صنعت به مجلس ارائه دهند.

 

به گزارش مهر، علی لاریجانی با بیان اینکه پیام اصل 44 مبتنی بر نوآوری‌های اقتصادی است، اظهار داشت: البته بخش‌هایی وجود دارند که این بخش‌ها نزدیک به حاکمیت هستند و براساس قانون باید کماکان در اختیار دولت باشند اما باید بخش خصوصی از حاشیه‌نشینی به متن بیاید.او همچنین با اشاره به گفتمان عدالت اسلامی اظهار داشت: نقطه کانونی عدالت در اسلام پویایی است، به همین دلیل نباید به نام عدالت فقط پول توزیع کنیم.

وی تاکید کرد:‌ باید با جدیت تمام به سمت اجرای اصل 44 قانون اساسی حرکت کنیم، البته در مقام اجرا نقایصی وجود دارد اما ما در مجلس کمیسیون ویژه اصل 44 را تشکیل داده‌ایم تا دائماً این موضوع از سوی نمایندگان بررسی شود. رئیس قوه مقننه کشور با اشاره به اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها افزود: نباید فقط هدفمند شدن یارانه‌ها را در توزیع پول بدانیم.

بخش خصوصی به صحنه اقتصاد بیاید

او با اشاره به قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 اظهار کرد: مقصود نظام این نیست که اموال دولت را به فروش بگذارد یا اینکه بخش خصوصی را هم در کنار خود در امور دیگر سهیم بداند بلکه هدف اصلی این است که بخش خصوصی را از حاشیه به متن بکشاند و نوآوری‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی را در صحنه اقتصاد به کار بگیرد. او گفت: این سال به نام جهاد اقتصادی نامگذاری شد که اقتصاد در جامعه به دور از هیاهوی سیاسی در متن قرار گیرد که متأسفانه ابتدای آن خیلی خوش‌یمن هم نبوده است. لاریجانی با بیان اینکه نگاه قوه مقننه به اتاق بازرگانی مثبت است، افزود: ممکن است برخی از قوانین به درستی اجرا نشود از این‌رو شما در اتاق بازرگانی می‌توانید این موارد را به ما گوشزد کنید.

 

کد خبر 141843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز