همشهری آنلاین: " کات" جدیدترین ساخته‌ امیر نادری در جشنواره فیلم ونیز 2011 به روی پرده می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جشنواره فیلم ونیز، این جشنواره بین‌المللی امسال میزبان فیلم‌هایی از رومن پولانسکی، دیوید کراننبرگ، سودربرگ و مدونا خواهد بود.

در جشنواره امسال از آل پاچینو، بازیگر سرشناس آمریکایی تقدیر خواهد شد و دارن آرنوفسکی، کارگردان فیلم "قوی سیاه" ریاست هیات داوران را بر عهده خواهد داشت.

"کات" اثر امیر نادری فیلمساز ایرانی در بخش افق‌ها حضور خواهد داشت و محصول کشور ژاپن است.

ماجرای این فیلم که به گفته هیات انتخاب فستیوال ونیز چون یک شعر عاشقانه ساخته شده و در دنیای "یاکوزا"‌ها یا مافیای سنتی ژاپن می‌گذرد.

جشنواره بین المللی فیلم ونیز امسال 22 فیلم را در بخش مسابقه خود گنجانده است که در میان آنها "یک روش خطرناک" ساخته "دیوید کروننبرگ"، "کشتار" ساخته رومن پولانسکی، "بلندیهای بادگیر" ساخته "آندره آ آرنولد"، "فاوست" ساخته الکساندر ساکوروف و "اسب سیاه" ساخته "تاد سالنتس" در رقابت خواهد بود.

فیلم "دابلیو. ای" (W.E) به کارگردانی مدونا نیز در بخش خارج از مسابقه این جشنواره به نمایش در می‌آید.

این فیلم ساخته خواننده آمریکایی، درباره رابطه عاشقانه شاه ادوارد هشتم با والیس سیمپسون، زن طلاق گرفته آمریکایی برای نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش در می‌آید.

فستیوال ونیز با نمایش "پله های قدرت" ساخته "جرج کلونی" کار خود را آغاز خواهد کرد و باز هم فستیوال شاهد نمایش فیلم‌هائی ساخته هنرپیشگان و خوانندگان خواهد بود که منظور "سالومه وحشی" ساخته "ال پاچینو" و "دبلیو. ای" دومین فیلم "مادونا"است که برای نمایش فیلمش در بخش غیرمسابقه‌ای حاضر خواهد شد.

مسئولان فستیوال در مورد فیلم‌های برگزیده می‌گویند که هدف "تحریک حساسیت ها و شعور تماشاچیان با تصاویری بوده که بتواند آنها را جادو کند، به رویا و تعمق وادارد".

شصت‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز طی روزهای 31 اگوست تا 10 سپتامبر 2011 (نهم تا نوزدهم شهریور 1390) برگزار خواهد شد که طبق اعلام قبلی، "دارن آرنوفسکی"، کارگردان سرشناس آمریکایی امسال ریاست هیات داوران بخش مسابقه را برعهده دارد.

وی در سال 2008 جایزه شیر طلای ونیز را با فیلم "کشتی‌گیر" کسب کرد.

امسال شیر طلای افتخاری یک عمر دستاورد سینمایی به "مارکو بلوچیو"، کارگردان سرشناس ایتالیایی اعطا خواهد شد و "آل پاچینو"، بازیگر صاحب‌نام سینمای آمریکا لقب "شوالیه" را از جشنواره ونیز دریافت خواهد کرد.

رومن پولانسکی، کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان با جدیدترین فیلم‌اش بانام "خدای کشتار" در بخش رقابتی جشنواره ونیز حضور خواهد داشت.

این فیلم براساس فیلم‌نامه اقتباسی از نمایش‌نامه برنده جایزه تونی نوشته "یاسمین رضا" ساخته شده که کیت وینسلت، جودی فاستر، کریستوفر والتز و مت دیمون در آن نقش‌آفرینی داشته‌اند.

"مرغ و خورشت آلو" فیلم دوم مشترک مرجان ساتراپی و "ونسان پاروتو" در این دوره‌ی جشنواره‌ ونیز حضور دارد.

فیلم "یک شیوه خطرناک" ساخته "دیوید کراننبرگ" دیگر فیلم حاضر در بخش مسابقه جشنواره ونیز خواهد بود.

این فیلم با حضور بازیگرانی چون "ویگو مورینتس"، " میشل فاسبندر" و "کرا نایتلی" محصول کشورهای کانادا و آمریکا است که "کرا نایتلی" نقش یک بیمار روانی را بازی می‌کند که الهام‌بخش بزرگ‌ترین کشفیات زیگموند فروید و کارل گوستاویانگ بوده است.

 

کد خبر 141799

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز