دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: در حالی که قرار بود دیروز اسامی فیلم‌های اکران ویژه رمضان اعلام شود، سخنگوی شورای صنفی نمایش فیلم «یوسف پیامبر» را تنها فیلمی دانست که اکرانش در این ایام قطعی شده است.

این فیلم که نسخه سینمایی سریال یوسف پیامبر است، درحالی در اکران ویژه رمضان به نمایش درمی‌آید که نام چند فیلم دیگر به‌دلیل اعتراض سازندگان‌شان از فهرست اکران ویژه خط خوردند. شاید به همین دلیل بود که حبیب کاوش دیروز اعلام کرد فیلم‌های اکران عید فطر می‌توانند در اکران ویژه رمضان به نمایش درآیند ولی قراردادشان از عید فطر محاسبه خواهد شد.

اکران ویژه ماه مبارک رمضان از سال 88 در قالب طرح اذان تا اذان آغاز شد و در گام اول نیز موفقیت‌آمیز بود ولی سال گذشته مردم استقبال چندانی از این طرح نکردند، ضمن اینکه با مخالفت سازمان تبلیغات اسلامی، سینماهای حوزه هنری نیز از اکران شبانه فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان سرباز زدند.

گویا یکی از موارد مناقشه‌برانگیز، نام این طرح بود که از سوی رسانه‌ها «اذان تا اذان» و «افطار تا سحر» نامیده می‌شدند. امسال این طرح اکران ویژه رمضان نام گرفته و باید دید درنهایت چه آثاری در قالب این طرح به نمایش درمی‌آیند. کنار یوسف پیامبر از «سنگ اول» و «مامان بهروز منو زد» به‌عنوان گزینه‌های اکران ویژه رمضان نام‌برده می‌شد که گویا شرایط این اکران باعث انصراف سازندگان این فیلم‌ها شد تا تنها حضور فیلمی در این ایام قطعی شود که قبلا سریالش از تلویزیون روی آنتن رفته است.

به گفته حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در جلسه دیروز شورای صنفی نمایش قرارداد نمایش فیلم سعادت آباد مازیار میری پس از نمایش ندارها در گروه سینمایی آزادی به ثبت رسید. همچنین فیلم سینمایی پرتقال خونی سیروس الوند پس از نمایش فیلم شیش و بش در گروه سینمایی قدس به ثبت رسید.

وی افزود: همچنین فیلم شبانه‌روز از تاریخ پنجم مردادماه (چهارشنبه) جایگزین فیلم سینمایی قصه پریا در گروه سینمایی آزادی می‌شود.کاوش درباره اکران در پردیس‌های سینمایی گفت: در جلسه دیروز شورای صنفی مقرر شد تا در پردیس‌های سینمایی که 3 سالن سینما در اختیار دارند تنها یک سالن و در پردیس‌های سینمایی که 4 و یا 5 سالن در اختیار دارند 2سالن را به اکران آزاد اختصاص دهند، البته اکران آزاد فیلم‌ها باید با نظارت و تصویب شورای صنفی نمایش صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت ماه مبارک رمضان بلیت سینماها 30درصد ارزان‌تر شده است. همچنین برای اکران طرح ویژه رمضان تاکنون فیلم یوسف پیامبر قطعی شده است و اکران 3 فیلم سفر سرخ، سنگ اول و مامان بهروز منو زد منتفی شد، به همین دلیل ما برای نمایش در این طرح فراخوان خود را اعلام کردیم.

کد خبر 141313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز