همشهری آنلاین: امیر عابدینی با بیان اینکه حبیب کاشانی با لابی آمده و با لابی باید برود گفت که پرسپولیس با سیاسی‌کاری‌هایش اسوه‌ها و اسطوره‌های پرسپولیس را از این تیم دور کرده است.

عابدینی داماش

 به گزارش ایلنا، امیر عابدینی، مدیر عامل باشگاه داماش، مدیر عامل اسبق باشگاه پرسپولیس و رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در نشست خبری باشگاه داماش در مورد حضور مهدوی کیا در این تیم گفت: ابتدا بحث آمدن مهدوی کیا به داماش مطرح نبود، چراکه مهدی فکر می‌کرد با شرایط به وجود آمده می‌تواند در این سال‌های آخر در پرسپولیس بازی کند. او فکر می‌کرد قطعا به پرسپولیس می رود. من واقعا در این روزها از رفتارها در پرسپولیس که رفتاری سیاسی است، احساس عصبیت دارم.

وی در ادامه افزود: ابتدا دایی را کنار گذاشتند و سپس این چنین اسوه‌ها و اسطوره‌ها را در جمع پرسپولیس قرار ندادند. در آن مقطع به مهدوی کیا گفتم اینطور نیست که باید حتما به پرسپولیس بروی، در همان زمان خبری منتشر شد که مهدوی کیا به گیلان آمده، خبری که کاملا درست بود. علاقه من و مهدی به یکدیگر به گونه‌ای دیگر است. مهدوی کیا روزهای سختش را در این فوتبال گذرانده و الان باید جایی بازی کند که آرامش داشته باشد.

عابدینی تصریح کرد: در این فصل می‌خواهیم به جایگاه شایسته‌ای برسیم. آمده‌ایم مطرح شویم و به همین راضی هستیم. وقتی برنامه‌ریزی داشته باشید و ساختارسازی کنید، موفق می شوید. مردم ما سال‌هاست عادت کرده‌اند 6 تیم را بالای جدول ببینند. این شش تیم دولتی هستند و خوب یارگیری می‌کنند. دو تیم از این تیم های دولتی مورد حمایت سازمان است و من به صراحت می گویم اگر این دو باشگاه خصوصی نشوند، ظلم به فوتبال است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من به فتح الله زاده اعتقاد دارم، ‌اما کاشانی را قبول ندارم. او با لابی آمده و باید با لابی برود.

خبرنگاری از عابدینی پرسید، پروژه رفتن دایی چقدر ورزشی بود که عابدینی گفت: اصلا ورزشی نبود. علی دایی قول داده بود پرسپولیس را قهرمان جام حذفی کند که این کار را کرد، روز بعد از آن 3 کارشناس را آوردند که تا پیش از این قبولش نداشتند.‌ به نظرم آن گروه، گروه فرمایشی بود.

وی افزود: انتقادهایی که دایی مطرح کرد، همه آنها رنگ واقعیت گرفت، با استیلی مذاکره کرده‌اند و او سرمربی پرسپولیس می‌شود که دیدید شد. اردوی تابستانه‌شان را مشخص کرده بودند، برخی را تشویق کرده بودند که دایی را بزنند، این رفتار بسیار بدی بود، امیدوارم ورزش ما چنین اتفاقاتی را به خود نبیند، مگر دعوا سر جای مرغ است، دعوا سر اخلاق است.

عابدینی در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون قطر درباره حذف تیم امید گفت: بدتر از این هم در فوتبال ما اتفاق افتاده، ما با ماژیک پشت پیراهن بازیکنان شماره می‌زدیم. متاسفانه اتفاق‌های بدی برای فوتبال ایران افتاده اما فکر می‌کنم آمد و شد در فدراسیون فوتبال تعریف ندارد و همین باعث می‌شود اتفاقاتی بیفتد که در شان ملت ما نیست و مردم افسرده می‌شوند.

وی ادامه داد: مسئولان فدراسیون هم آدم‌های شریفی هستند اما قرار نیست هر آدم شریفی پست بگیرد. دوستان ما با تعارف سر جایشان هستند. اتفاق خیلی بدی برای فوتبال ما افتاد. اتفاقی که برای اولین بار در ورزش جهان افتاد. البته یک بار هم 12سال پیش یک بوکسور ایرانی وقتی روی رینگ رفت متوجه شد دستکشش را نیاورده، این اتفاقاتی است که تنها برای ورزش ایران می‌افتد. بدتر از این اتفاقات حذف تمام تیم‌های ملی ایران در رده‌های مختلف است. این اشتباهی نرم‌افزاری است. ما هم در سخت‌افزار و هم در نرم‌افزار باخته‌ایم. عابدینی تاکید کرد: تعجب من از مجمع فدراسیون فوتبال است که چرا سکوت کرده‌ است. اساسنامه به آنها اختیاراتی داده اما از آنها استفاده نمی‌کنیم.

خبرنگاری با اشاره به صحبت‌های کفاشیان که اعلام کرده مدیریت در فدراسیون فوتبال تازه زیر زبانش مزه کرده، از عابدینی سوال کرد که آیا قصد ندارید در انتخابات شرکت کنید؟ که وی جواب داد: مدیریت شاید به دهان او مزه کرده اما دوران کفاشیان به کام جامعه فوتبال تلخ بود. من هم نمی‌خواهم در انتخابات شرکت کنم چراکه می‌خواهم باشگاهداری کنم. همین الان با درخواست 28 نفر از اعضا، مجمع می‌تواند تشکیل شود. امیدوارم افراد کاردانی مثل دادگان بیایند. بهترین کارنامه در فدراسیون فوتبال را صفایی فراهانی دارد و بعد از صفایی یا در کنارش دادگان بهترین فدراسیون را داشت.

عابدینی در پاسخ به این سوال درخصوص آینده باشگاه داماش نیز گفت: سه سال دیگر می‌خواهیم به تیم‌های آسیایی طعنه بزنیم. این جزو برنامه‌ی ماست. ما باید هدف‌مان را بلند ببینیم

کد خبر 139436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز