جمعه ۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: 19اقتصاددان برجسته جهان در نامه‌ای سرگشاده هشدار دادند که کمک مالی جدید اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول به یونان آخرین فرصت دولت یونان برای اجرای اصلاحات ریشه‌ای است و در غیر این صورت یونان وارد جرگه کشورهای جهان سوم خواهد شد

یونان در آستانه ورود به جهان سوم

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از آتن، این 19 اقتصاددان جهان شامل 'کریستوفر پیساریدس' برنده جایزه نوبل سال 2010 در نامه سرگشاده‌ای که روزنامه 'آتن نیوز' آن را منتشر کرد، تاکید کرده‌اند که دولت یونان باید اقتصاد ناسالم خود را ترمیم کند و 'فساد شایع' را از میان بردارد تا از پسرفت یونان و تبدیل شدن آن به یک کشور جهان سومی جلوگیری کند.

این اقتصاددان‌ها همچنین تاکید کردند که یکی از محورهای اصلی اصلاحات اقتصادی برای یونان جمع آوری موثر و عادلانه مالیات از همگان است و تنها پس از این کار می‌توان قول کاهش مالیاتی را مطرح کرد.

'افلاطون مونوکرووس' تحلیلگر یونانی 'یورو بانک' نیز تاکید کرد که یونان برای برخورد با مساله بدهی‌ها باید شرایط رشد اقتصادی را فراهم کند و در این زمینه 'خصوصی سازی'‌ باید با جدیت دنبال شود.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: امیدوارم و دعا می‌کنم که منطق حاکم شود و دولت اصلاحات اقتصادی را تسریع کند.

از سوی دیگر ، 'تئو وایگل' وزیر دارایی سابق آلمان و معمار 'معاهده ثبات' اتحادیه اروپا گفت: یونان هیچوقت نمی‌بایست وارد منطقه یورو می‌شد. یونانی‌ها کلاهبرداری کردند و همه را فریب دادند.

پارلمان یونان  طرح سختگیرانه ریاضت اقتصادی را تصویب کرد که هدف از این کار جلوگیری از عدم پرداخت بدهی‌های این کشور است که می‌تواند موجب بروز لرزه‌های مالی در اروپا و کل سامانه مالی جهان شود.

more  برنامه ریاضت اقتصادی یونان تصویب شد

تصویب این طرح راه را برای اعطای کمک‌های مالی بیشتر صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا از یک بسته 160 میلیارد دلاری به یونان هموار کرد.

همزمان با بحث نمایندگان مجلس درباره قوانین ریاضت اقتصادی، پلیس ضد شورش یونان در خیابان‌های مجاور پارلمان با تظاهرکنندگان ناراضی یونانی درگیر بود.

کد خبر 139134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز