همشهری آنلاین: شهروندان یونانی روز سه شنبه همزمان با آغاز اعتصاب گسترده در این کشور با برپایی تظاهرات سراسری در آتن علیه سیاست های اقتصادی دولت سوسیالیست این کشور اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا در این تظاهرات گسترده که اقشار مختلف مردمی از شهرهای دور و نزدیک پایتخت این کشور حضور دارند، معترضان تلاش دارند پارلمان یونان را به محاصره خود در آورند.

نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش یونان از ساعات اولیه امروز در مقابل ساختمان مجلس و اماکن دولتی ، گارد حفاظتی تشکیل داده و در مقابل پارلمان با معترضین درگیر شده است.

پلیس در نقاط مختلف بویژه در مقابل ساختمان های دولتی با معترضان درگیر شده است.

تاکنون خبری از تعداد زخمی های احتمالی و شمار بازداشت شدگان این درگیری ها گزارش نشده است.

این تظاهرات در حالی سازماندهی شده است که ادارات دولتی و بیشتر سازمان ها و بخش های خصوصی یونان روز سه شنبه در ادامه اعتراض ها به سیاست های ریاضت اقتصادی دولت سوسیالیست این کشور، برای مدت 48 ساعت اعتصاب کردند.

با این اعتصاب، کارکنان مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان ها، ادارات دولتی و خصوصی، بانک ها، داروخانه ها، بنادر و سازمان ها و ادارات حمل و نقل عمومی یونان دست از کار کشیدند.

کارکنان فرودگاه های کشور یونان نیز اعلام کردند که امروز به مدت چهار ساعت و در روز چهارشنبه به مدت پنج ساعت در اوج ساعات کاری، اعتصاب می کنند.

بیمارستان ها در این اعتصاب 48 ساعته، فقط موارد اورژانسی را می پذیرند.

اتحادیه کارکنان مترو نیز با اعلام همبستگی با معترضین به سیاست ریاضت اقتصادی دولت اعلام کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه معترضین را به صورت رایگان به محل های تظاهرات منتقل می کنند.

این اعتصاب عمومی، با فراخوان اتحادیه های سراسری کارگران(یسه)، کارمندی(اد-دی) و کارکنان مبارز(پامه)، شورای یونانیان خشمگین و ناامید(شورای مردمی) و به نشانه مخالفت با سیاست های ریاضت اقتصادی و طرح میان دوره ای اقتصادی آغاز شده است.

اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول پرداخت پنجمین بخش وام 110 میلیارد یورویی خود را به تصویب قانون ریاضت اقتصادی از سوی آتن مشروط کرد.

یونان که ماه دیگر با سررسید بازپرداخت وام مواجه است، به شدت به این بخش از وام که 12 میلیارد یورو است، نیاز دارد.

تصویب قانون ریاضت اقتصادی برای مردم یونان کاهش دستمزدها، افزایش مالیات ها و بیکاری بیشتر در پی خواهد داشت.

کد خبر 138969
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز