مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

اجرا نشدن قانون اعطای تسهیلات ارزی به مترو توسط دولت، از سوی 2‌قوای مقننه و قضاییه بررسی می‌شود.

metro

به گزارش همشهری، آنگونه که عضو کمیسیون اصل90 مجلس اعلام کرده است این تخلف این هفته در مجلس بررسی و اعلام نظر می‌شود. از سوی دیگر رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز از ارسال گزارش تخلفات دولت درباره مترو به قوه قضاییه توسط این سازمان خبر داد. همچنین عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از درخواست 12 نماینده برای رسیدگی به تخلف دولت مبنی بر عدم‌اجرای قانون تخصیص تسهیلات به متروی کشور خبر داد.

عضو کمیسیون اصل 09 گفت: درخواست نمایندگان این هفته در صحن علنی مجلس اعلام نظر شده و همزمان به قوه قضاییه برای صدور حکم ارائه خواهد شد. سید فاضل موسوی ضمن بیان این مطلب به سما، خاطرنشان کرد: قانون یک توصیه اخلاقی نیست که بنا به میل و سلیقه مورد اجرا قرار گیرد. قانون برای همه لازم‌الاجراست. بنابراین عدم‌اجرای قانون تخصیص تسهیلات به متروی کشور از سوی دولت یک تخلف است و باید مورد رسیدگی جدی قرار بگیرد. این نماینده مجلس با اشاره به افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس و به تبع آن نارضایتی مردم، اذعان داشت:

مجلس براساس نیاز موجود و همچنین درآمدهای کشور این منابع را برای حمایت از حمل‌ونقل عمومی مصوب کرده بود که مورد اجرا قرار نگرفت. حال نیز شهرداری پاسخگوی این افزایش قیمت نیست و تنها مدیران دولتی باید جواب این نارضایتی مردم را بدهند. وی تاکید کرد: این بار دیگر مجلس بی‌تفاوت از این موضوع گذر نخواهد کرد و در این هفته قطعا مجلس تصمیمات جدی را درخصوص بی‌توجهی دولت به قوانین مربوط به حمل‌ونقل عمومی اتخاذ می‌کند؛ چراکه دولت در مهلتی که داشت هم می‌توانست بخشی از این قانون را اجرا کند و هم برای عدم‌اجرای آن دلیل بیاورد که هیچ‌کدام را انجام نداد. همچنین حجت‌الاسلام و‌المسلمین مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تذکر این سازمان به دولت درباره وضعیت اختصاص بودجه و اعتبارات مترو خبر داد. او گفت: در مورد وضعیت قطارها و بودجه مترو به دولت تذکر داده‌ایم و این تخلفات به مجلس و دستگاه قضایی نیز گزارش شده است.

کد خبر 138760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز