حمید استیلی، سرمربی جدید پرسپولیس بعد از رسیدن به نیمکت‌ سرخپوشان، حالا درصدد ایجاد تغییر و تحولات اساسی در پرسپولیس است.

استیلی

از نظر استیلی که بیست و نهمین مربی تاریخ باشگاه پرسپولیس است، تقریبا نیمی از بازیکنان شرایط لازم را برای ماندن در این تیم ندارند. استیلی می‌خواهد حداقل با کنار گذاشتن 10 بازیکن تغییراتی اساسی را در پرسپولیس به‌وجود بیاورد ولی پیدا کردن جایگزین برای آنها کار آسانی نیست. این در حالی است که پرسپولیس از تیم‌های لیگ برتری فقط می‌تواند 6 بازیکن را جذب کند.

در حال حاضر قرارداد 14 بازیکن پرسپولیس با این تیم به پایان رسیده است. ابراهیم شکوری، علیرضا حقیقی، سپهر حیدری، تیاگو فراگا، رضا نورمحمدی، رحمان احمدی، اشپیتیم آرفی، محمد پروین، حسین بادامکی، هادی نوروزی، مجتبی زارعی، وحید هاشمیان، جلال اکبری و سکوبرت بازیکنانی هستند که با پرسپولیس قرارداد ندارند. اکثر این بازیکنان در فهرست استیلی نیستند و او برای پیدا کردن جایگزین برای آنها کار سختی دارد. در این میان، هادی نوروزی، محمد نوری، امیرحسین فشنگچی، غلامرضا رضایی، سعید حلافی، شیث رضایی، سامان آقا زمانی، حمیدرضا علی عسگری، مازیار زارع و علیرضا محمد با پرسپولیس قرارداد دارند و استیلی به غیر از زارع بقیه این نفرات را برای فصل آینده می‌خواهد. در ضمن مجتبی شیری قراردادش را تمدید کرده و علی کریمی هم تنها بازیکن جدید پرسپولیس تا به امروز بوده است.

فهرست مازاد

بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس در انتظار تصمیم استیلی هستند تا وضعیتشان در این تیم مشخص شود. به همین دلیل سرمربی جدید پرسپولیس صبح روز گذشته به باشگاه رفت تا با یک‌ یک بازیکنان حرف بزند. در همین راستا شیث رضایی مدافع پرحاشیه پرسپولیس که در زمان دایی بارها از این تیم اخراج شد، سرانجام دیروز با تصمیم استیلی به تیم برگشت تا فصل بعد پرسپولیس را همراهی کند. در ضمن بازیکنانی مثل نورمحمدی، شکوری و فشنگچی هم با سرمربی جدید حرف زدند و استیلی قرار است در روزهای آینده وضعیت بازیکنان پرسپولیس را مشخص کند. او در خط دروازه به‌دنبال سیدمهدی رحمتی است و نظر چندانی روی حقیقی ندارد. اگر رحمتی جذب شود احتمال ماندن حقیقی بسیار ضعیف است ولی اگر این اتفاق نیفتد حقیقی در پرسپولیس خواهد ماند. در ضمن گزینه دوم استیلی برای خط دروازه میثاق معمارزاده است، این در حالی است که رحمان احمدی هم به احتمال فراوان از پرسپولیس جدا خواهد شد.

در خط دفاعی سپهر حیدری، جلال اکبری و سکوبرت بازیکنانی هستند که استیلی روی آنها نظر ندارد و این سه بازیکن باید به فکر جدایی از این تیم باشند. گفته می‌شود یکی از دلایل کنار گذاشتن حیدری، رابطه خوب او با دایی است. استیلی برای تقویت خط دفاع به فکر جذب محسن بنگر و سید جلال حسینی است و 2 مدافع سپاهان مذاکره با پرسپولیس را تایید کرده‌اند. حسن اشجاری و ایران نژاد دفاع چپ شاهین بوشهر هم گزینه‌های استیلی برای سمت چپ خط دفاعی هستند. در خط هافبک تیاگو فراگا، مهدی شیری، مازیار زارع و مجتبی زارعی از پرسپولیس کنار گذاشته می‌شوند و محمد منصوری هم در نهایت در این تیم ماندنی شد. در خط حمله هم وحید هاشمیان و اشپیتیم آرفی نفراتی هستند که استیلی نظری روی آنها ندارد. سرمربی پرسپولیس در پست هافبک دفاعی روی ژاک الونگ بازیکن سابق پرسپولیس و فصل گذشته پیکان نظر دارد و پژمان نوری هم یکی از گزینه‌های استیلی برای خط هافبک است. او اما برای خط حمله هم عمادرضا و ادینهو را به‌عنوان اولویت‌های اول در نظر گرفته و نیم نگاهی هم به جذب مهرداد اولادی و کریم انصاری فرد دارد.

دستیاران استیلی

استیلی 2 مربی آلمانی را برای حضور در کادر فنی مدنظر دارد که یکی از آنها هنکه مربی سابق بایرن مونیخ است. می‌گویند مربی دیگر یک بدنساز است و استیلی حتی روی یک گزینه هلندی هم نظر دارد. سعید عزیزیان هم به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها و بهنام ابوالقاسم پور به عنوان یکی از دستیاران استیلی دیروز به کادر فنی اضافه شدند. در ضمن از حسین کاشی‌نژاد هم به‌عنوان یکی از گزینه‌های استیلی نام برده می‌شود. از طرفی او حشمت مهاجرانی را به‌عنوان گزینه پیشنهادی‌اش برای پست مدیریت فنی اعلام کرد و مهاجرانی هم با درخواست استیلی موافقت کرده است. او می‌گوید: «برای حضور در پرسپولیس مشکلی ندارم و هرجا استیلی باشد آنجا هستم.»

استیلی روز گذشته بعد از دیدار با بعضی از بازیکنان پرسپولیس، برای بازدید از امکانات ورزشی ورزشگاه درفشی‌فر راهی این ورزشگاه شد. او اعلام کرده اگر اتفاق خاصی پیش نیاید ازشنبه تمرینات پرسپولیس آغاز خواهد شد و او می‌خواهد از بعضی بازیکنان در رده سنی امید تست بگیرد. به‌نظر می‌رسد با تمدید قرارداد بعضی از بازیکنان و اضافه شدن چند بازیکن جدید، تمرینات پرسپولیس در روزهای آینده با شرایطی نسبتا مطلوب آغاز شود.

کد خبر 138427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز