سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

یک هفته پس از آنکه حمید سجادی به‌عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد، روز گذشته دونده سابق دوهای غیر استقامت رای نیاورد تا یک شکست‌خورده لقب بگیرد.

سجادی

سجادی به‌عنوان معاون رئیس سازمان تربیت‌بدنی در امور ورزش که جزو معدود مدیران ورزشی در این سازمان به حساب می‌آید، امیدوار بود که بتواند با بیشترین رای موافق توسط نمایندگان مجلس روبه‌رو شود. او که غیرمنتظره‌ترین گزینه وزیر پیشنهادی برای ورزش و جوانان بود، دیروز در نطقی به دفاع از برنامه‌های ارائه‌شده‌‌اش برای این وزارتخانه پرداخت و گفت: «من به‌عنوان معلمی ساده در ورزش حضور پیدا کردم. بنده قبل از هر چیزی به‌طور قاطعانه اعلام می‌کنم که اهل تعامل و مشاوره هستم و سوابق ورزشی من چه در سازمان صنایع دفاع و چه در شهرداری و سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین در 2 سال اخیر در سازمان تربیت‌بدنی حاکی از این موضوع است.»

قهرمان سابق دوومیدانی در ادامه تلاش کرد که مثالی ورزشی به زبان بیاورد و چنین گفت: «اراده‌ای که از ورزش آموختیم این است که خط پایان را همیشه نگاه کنیم و به هیچ‌چیز جز پیروزی امیدوار نباشیم و در موضوع جوانان نیز با همین دید کلان پیش خواهیم رفت.» با پایان یافتن صحبت‌های سجادی در مجلس اما حامیان ورزشی به‌شدت او را تشویق کردند تا با تذکر جدی روبه‌رو شوند. ‌با به‌وجود آمدن این شرایط آنها تا آستانه بیرون رفتن از مجلس پیش رفتند که دست آخر چنین اتفاقی رخ نداد. با این حال، برخی از نمایندگان مجلس یکی از دلایل رای نیاوردن سجادی را تشویق بی‌موقع رئیس سازمان تربیت‌بدنی، رؤسا و برخی از نماینده‌های فدراسیون‌ها عنوان کردند. رئیس فراکسیون ورزش مجلس حتی از این تشویق به‌عنوان دوستی خاله خرسه نام برد. به گزارش فارس، امیدوار رضایی گفت: «آن تشویق تاثیر منفی داشت. تماشاگران و خبرنگاران باید نظم جلسه را رعایت کنند و ساکت باشند. شاید این رفتار نوعی دوستی خاله خرسه محسوب می‌شد. امروز(دیروز) مسائل حاشیه‌ای پررنگ‌تر از متن بود.»

عضو فراکسیون تربیت‌بدنی مجلس نیز تشویق روسای ورزشی را یکی از دلایل رای نیاوردن حمید سجادی مطرح کرد. سیدجلال یحیی‌زاده گفت: «گل نهایی به‌خودی را روسای فدراسیون‌ها و ورزشی‌های حاضر در صحن مجلس زدند که با تشویق خود، آقای سجادی را تضعیف کردند. تشویق آنها باعث شد تا اثرات صحبت‌های آقای سجادی و نظرات رئیس‌جمهور که باعث تلطیف فضای مجلس شده بود، از بین برود.» او ادامه داد:

«آقای سجادی برای وزیر شدن نیاز به 124 رای داشت که فقط 78 رای کسب کرد. شاید اگر آن اتفاقات در جلسه رقم نمی‌خورد و دوستان گل به‌خودی نمی‌زدند، ایشان رای می‌آورد.» یحیی‌زاده در ادامه به گذشته اشاره و درباره چگونگی رای نیاوردن حمید سجادی تاکید کرد: «احساس من این است که علت رای نیاوردن آقای سجادی برمی‌گردد به دی‌ماه سال گذشته که طرح تشکیل وزارت ورزش و جوانان تصویب شد. در آن دوره مسئولان وقت سازمان تربیت‌بدنی به جای تعامل با مجلس و تشکیل وزارت ورزش و جوانان به تصویب این قانون حمله کردند و هجمه زیادی داشتند که در نهایت همین عدم‌تعامل باعث شد آقای سجادی رای نیاورد.» او یادآور شد: «همین عدم‌تعامل باعث شد تا ما در اظهارنظرهای خود تاکید داشته باشیم که فردی خارج از سازمان تربیت‌بدنی برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شود.»

گفته پایانی عضو فراکسیون تربیت‌بدنی مجلس در شرایطی است که گفته می‌شود وزیر پیشنهادی جدید رئیس‌جمهور، علی سعیدلو خواهد بود. رئیس سازمان تربیت‌بدنی که به‌نظر می‌رسید نخستین و‌زیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان باشد، با رای نیاوردن حمید سجادی این بار شانس بیشتری برای حضور در صحن مجلس دارد.

داورزنی: انتظار داشتیم سجادی وزیر شود

رئیس فدراسیون والیبال که یکی از نفرات حاضر در مجلس بود، امیدوار بود که حمید سجادی از نمایندگان رای اعتماد بگیرد. محمدرضا داورزنی که برای بررسی برنامه‌ها و صلاحیت‌ حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی حضور داشت، گفت: «نظر نماینده‌ها بود و این خاصیت مجلس است. ما انتظار داشتیم که نماینده‌ها به جامعه ورزش اعتماد می‌کردند. به هر حال امیدوارم هرچه خیر است برای ورزش ایران رقم بخورد.

باید تلاش کنیم تا زودتر تکلیف مشخص شود و حداقل سرپرست معرفی کنند تا در اجرای برنامه‌ها عقب نمانیم.» رئیس فدراسیون والیبال ایران با بیان اینکه با این کار، ورزش قربانی شد، ادامه داد: «برای ورزش کشور خوب نیست که چنین اتفاقاتی در آن رخ دهد. ‌تنها نگرانی ما بحث ورزش است؛ چراکه نمی‌توانیم آن را در زمان متوقف کنیم و همیشه جریان دارد.»

کد خبر 138316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز