مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران با مشارکت بخش خصوصی از امروز اول تیرماه سال 1390، با کلنگ زنی مجموعه گردشگری، فرهنگی، تجاری هزار و یک شهر، عملیات ساخت این مرکز را به‌عنوان بزرگ‌ترین شهربازی کشور، در منطقه 22 آغاز می‌کند.

hesaroyekshahr

مجموعه فرا ملی هزار و یک شهر حدود 140 هکتار مساحت دارد که 50 هکتار از این میزان مساحت را پارک آن با زیر بنای 55 هزار متر مربع در بر خواهد گرفت. این پارک دارای 7 دیار و 83 جاذبه برای تمامی گروه‌های سنی از میان شهروندان است و می‌تواند امکانات مناسبی را برای ساماندهی اوقات فراغت شهروندان با در اولویت قرار دادن فعالیت در قالب ایرانی- اسلامی فراهم کند. سیدامیرعباس بهاری شهردار منطقه 22، با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: تمامی بخش‌های موجود در این مجموعه برگرفته از فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی است.

پارک فرا ملی هزار و یک شهر 7 دیار دارد؛ دیار آفرینش، دیار قصه و افسانه که از افسانه‌های کهن بهره گرفته است، دیار تاریخ که رویدادها، مشاهیر و دستاوردهای مادی و معنوی تمدن ایران و جهان را به تصویر می‌کشد و دیار عصر نو که با توجه به ویژگی‌های عصر جدید ایران و جهان طراحی می‌شود. دیار اکتشافات و تخیلات علمی به‌عنوان پنجمین دیار از پروژه فرا ملی هزار و یک شهر، میزبان تخیلات و ایده‌های خلاقانه شهروندان خواهد بود، دیار ششم با نام جاده ابریشم به معرفی این جاده به‌عنوان یکی از جاذبه‌های مشرق زمین خواهد پرداخت و دیار هفتم نیز دیار ماجراجویی نام گرفته است.

مجموعه هزار و یک شهر به‌گونه‌ای طراحی شده که ساکنان شهرهای واقع در فاصله 300 تا 500 کیلومتری اطراف نیز می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند و این موضوع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پروژه محسوب می‌شود. این مجموعه شامل شهربازی و بازار بزرگ، پارکینگ، هتل‌های 3، 4 و 5 ستاره، پارک‌های آبی ویژه خانم‌ها و آقایان، 2 رستوران و واحدهای تجاری، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، همچنین 5 مرکز فوریت‌های پزشکی و... است که در محدوده شمال غربی منطقه 22 احداث خواهد شد.

کد خبر 138306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز