مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

ساخت بزرگ‌ترین شهر بازی کشور به نام پارک فراملی هزار و یک شهر در منطقه 22 تهران با مشارکت بخش خصوصی توسط شهرداری تهران آغاز می‌شود.

شهر بازی

شهردار منطقه 22 با اعلام این خبر گفت: این مجموعه عظیم با مساحت 50 هکتار با زیر بنای 55 هزار متر مربع در غرب تهران احداث می‌شود و در تیرماه سال‌جاری کلنگ احداث آن به زمین زده خواهد شد.
بهاری با اشاره به ویژگی‌های این پارک فراملی افزود: این مجموعه دارای 7 دیار است و در مجموع 83 جاذبه برای مخاطبان در همه گروه‌های سنی دارد.

به گفته شهردار منطقه 22، احداث این پارک می‌تواند امکانات مناسب برای ساماندهی اوقات فراغت شهروندان و بسیاری از هم میهنانمان فراهم کند؛ به‌ویژه اینکه احداث این پارک با توجه به فرهنگ ایرانی- اسلامی خواهد بود تا محیط مناسب برای گذران اوقات فراغت مردم به‌وجود آورد.بهاری با اشاره به دیارهای هفت‌گانه مجموعه هزار و یک شهر، تصریح کرد: تمامی بخش‌های این مجموعه برگرفته از فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی است و تلاش شده است این مجموعه تجلی اندیشه‌ها و آرای ایرانیان در طول تاریخ باشد.

به گفته وی، 7 دیار در این مجموعه پیش‌بینی شده است که دیار اول به نام دیار آفرینش نامگذاری شده و مبنای تفسیر ایرانی- اسلامی دارد. دیار دوم نیز قصه و افسانه نام گرفته و از افسانه‌های کهن بهره گرفته است. در دیار سوم نیز که با نام دیار تاریخ طراحی شده، رویدادها، مشاهیر و دستاوردهای مادی و معنوی تمدن ایران و جهان به نمایش گذاشته شده است. بهاری گفت: دیار چهارم نیز عصر نو نام دارد و برگزیده‌ای از ویژگی عصر جدید ایران و جهان در آن است. دیار پنجم هم با نام اکتشافات و تخیلات عملی، میزبان تخیلات و ایده‌های خلاقانه خواهد بود. در دیار ششم نیز جاده ابریشم به‌عنوان یک جاذبه مشرق زمین مورد توجه قرار گرفته و در دیار هفتم نیز ماجراجویی مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان مهم‌ترین ویژگی این پارک را دسترسی بسیاری از شهروندان شهرهای مختلف کشور به آن دانست و گفت: این مجموعه علاوه بر شهروندان تهرانی می‌تواند میزبان بسیاری از هم میهنان ما باشد و حتی پذیرای بسیاری از گردشگران کشورهای مسلمان باشد که قصد دارند با رعایت اصول اسلامی به تفریح و تفرج بپردازند.

الهام از معماری ایرانی - اسلامی

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه طراحی مجموعه هزار و یک شهر به‌گونه‌ای است که شهرهای تا فاصله 300 تا 500 کیلومتر نیز می‌توانند از آن استفاده کنند، گفت: در این مجموعه پارک‌های آبی بانوان و آقایان، شهربازی، بازار بزرگ، 2 رستوران و واحدهای تجاری محدود، 4پارکینگ، ایستگاه تاکسی و اتوبوس، 5 مرکز فوریت‌های پزشکی و غیره ایجاد می‌شود.
سیدعیسی احمدی در مورد پارکینگ درنظر گرفته شده برای این مجموعه اظهار داشت: پارکینگ شهربازی در زمینی به وسعت 9.4  هکتار با زیربنای 244 هزار متر مربع احداث می‌شود و همچنین پارکینگ طبقاتی نیز در 5 طبقه به وسعت 600 هزار متر مربع با ظرفیت 22 هزار خودرو بنا خواهد شد و پارکینگ اختصاصی این مجموعه نیز در زمینی به مساحت13.8 هکتار احداث می‌شود.
وی ادامه داد: در بخش فرهنگی این مجموعه نیز یک مسجد به وسعت 5/1 هکتار با الهام از معماری ایرانی ساخته می‌شود.

احمدی از طراحی 3 هتل در این مجموعه خبر داد و افزود: هتل 3 ستاره به مساحت 2.5هکتار با محوریت خانواده، هتل 4 ستاره و مرکز همایش‌ها با مساحت 3.9هکتار برای برگزاری همایش‌ها و اقامت و هتل 5 ستاره به مساحت 6.3هکتار احداث می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، این هتل استاندارد جدیدی در کیفیت ساخت و طراحی هتل‌های 5 ستاره در ایران ایجاد خواهد کرد و معماری این بنا از نقش‌های بی‌نظیر فرش ایرانی و فضاهای آن از باغ‌های ایرانی الهام خواهد گرفت.

کد خبر 138205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز