سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

وزیر تعاون در هفته‌های اخیر بارها ادغام وزارتخانه متبوع خود را رد کرده یا اینکه از طرح آن به‌شدت انتقاد کرده است.

abbasi

محمد عباسی در تازه‌ترین اظهارنظر اعلام کرده که عده‌ای پول خرج می‌کنند تا با ایجاد زمزمه ادغام موجب تضعیف بخش تعاون شوند و طرح اینگونه مسائل بی‌سلیقگی و استفاده از امکانات علیه نظام است.
تکلیف ماده 53 قانون برنامه پنجم برای ادغام وزارتخانه‌ها و روندی که طی 6 ماه گذشته بر این موضوع رفته به‌ویژه، مصوبه یکروزه دولت برای ادغام 6 وزارتخانه و پس از آن طرح غیرکارشناسی مجلس برای ادغام 3 وزارتخانه و اضافه‌شدن خلق‌الساعه وزارت ارتباطات و به‌طور کلی سیاسی‌شدن موضوع و بهانه قرار گرفتن آن برای حذف برخی وزیران، بسیاری از وزرا را نگران کرده است. در واقع وقت و فکر و ذهن آنها به جای اینکه در امور روزمره مدیریتی و حل مشکلات مردم متمرکز شود، در مذاکره و رایزنی برای جلوگیری از طرح ادغام وزارتخانه متبوع آنها صرف می‌شود؛ چه اینکه بسیاری از وزرا نسبت به آینده وزارت و صدارت خود اطمینان نداشته و صندلی خود را بسیار لرزان می‌بینند. به این شرایط سرنوشت بسیاری از وزرایی که از قطار دولت نهم و دهم پیاده شدند را نیز باید اضافه کرد.

اما در میان وزرا، حساسیت وزیر تعاون بیشتر است، چراکه به کرات در ماه‌های اخیر پیرامون این موضوع سخن گفته و اظهارنظر کرده است. اظهارات اخیر محمد عباسی نشان می‌دهد که برای ادامه کار به هر ابزاری متوسل می‌شود؛ از طرح هزینه کردن پول برای حذف وزارت تعاون تا ضد‌نظام قلمدادکردن موضوع ادغام وزارت تعاون. اولا بهتر است وزیر تعاون به جای طرح این موضوعات بی‌اساس، به عملکرد وزارت تعاون در اقتصاد ملی و عملکرد خود در این وزارتخانه و میزان تحقق هدف 25 درصدی سهم تعاون در اقتصاد ملی براساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و همچنین نقش این وزارتخانه در ایجاد اشتغال، افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی بپردازد. ثانیا، برای ایجاد اطمینان و اعتماد به نفس وزرا یک مقام ارشد دولتی با یک موضع‌گیری شفاف خاطر آنها را جمع کند که قرار نیست وزارتخانه متبوع آنها ادغام شود.

کد خبر 138296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز