اجرای طرح ملی محیط یار در سطح دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی با حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به‌صورت سراسری آغاز شد.

mohityar

طرح ملی محیط یار روز گذشته طی مراسمی با حضور محمود احمدی‌نژاد در سالن اجتماعات پارک پردیسان آغاز شد. این طرح براساس منشور و میثاق نامه‌ای در جهت پیوند میان محیط‌زیست و آموزش و پرورش تدوین شده است. تاکنون این طرح به‌صورت آزمایشی در 11 استان اجرا شده است. دانش‌آموزان محیط یار جمعی از دانش‌آموزان هستند که وظیفه دارند برای اهداف سازمان محیط‌زیست در حفاظت از محیط‌زیست تلاش کنند. در این طرح، برگه‌های جریمه‌ای در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا در صورت مشاهده تخلف در محیط‌زیست به افراد خاطی ارائه دهند. این طرح با همکاری سازمان محیط‌زیست و معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور اجرا شد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز با بیان اینکه در طرح محیط یار، دانش‌آموزان با مسائل مختلف زیست‌محیطی آشنا می‌شوند، گفت: مشارکت دانش‌آموزان به‌عنوان آینده سازان کشور جهت کنترل و کاهش بعضی از معضلات زیست‌محیطی، ایجاد حس مسئولیت بین دانش‌آموزان نسبت به مسائل زیست‌محیطی، استفاده از توان فزاینده جامعه دانش‌آموزی در انتقال پیام‌های زیست‌محیطی به درون خانه و خانواده و فرهنگ‌سازی‌ به‌منظور تغییر الگوی صحیح مصرف در خانه و مدرسه از جمله محورهای این طرح است. محمد یزدی ادامه داد: در این طرح به موضوعات اقتصادی مرتبط با محیط‌زیست نظیر آلودگی هوا، آب، صوت، خاک، زباله، بازیافت مواد و ارائه راهکارهایی جهت کنترل و کاهش آلودگی‌ها، حفاظت تنوع زیست‌محیطی کشور و الگوهای صحیح مصرف پرداخته شده است.

کد خبر 137971

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز